Átfogó népszámlálási kampánnyal készül az RMDSZ

Az RMDSZ listát készített a településekről, ahol a szervezet szerint hangsúlyosan oda kell figyelni a népszámlálás kérdésére – jelentette be csütörtökön Kovács Péter főtitkár.

Mint mondta, azokat a településeket vették számba, ahol a legutóbbi, 2002-es népszámlálás adatai alapján a magyarság aránya 18,5–23 százalék között mozgott. „Ezekre a településekre különösen oda kell figyelnünk a népszámlálást megelőző kampányban, hiszen a nyelvi jogoknak a közigazgatásban való használata attól függ, hogy a helyi magyarság aránya eléri-e a 20 százalékot” – hangsúlyozta Kovács, aki elmondta azt is, hogy ezeknek a településeknek a jegyzékét továbbították az illetékes megyéknek, ugyanakkor egyeztettek a megyék megbízottjaival az elkövetkező időszak legfontosabb teendőiről.

„A népszámlálásról nem elég beszélni: dolgozni is kell a megfelelő eredmény érdekében, mindennapos, erdélyi szinten koordinált munkára van szükség” – szögezte le a főtitkár. A népszámlás előkészítésében a szövetség hangsúlyt fektet a kérdezőbiztosok felkészítésére is. Mint ismeretes, az önkormányzati alkalmazottak mellett a pedagógusok adatgyűjtőként vesznek részt az öszszeírásban.

„Fontosnak tartjuk, hogy még a nyári szünet előtt tudatosítsuk a pedagógusokban a részvételük fontosságát. Számunkra prioritás, hogy még a nyári szünidő előtt bevonjuk a felkészülési folyamatba a pedagógusok szervezeteit, az önkormányzatokat, az RMDSZ helyi szervezeteit. Ennek érdekében levelet küldtünk minden magyar pedagógusnak, amelyben segítségüket kérjük” – mutatott rá Kovács Péter.

Krónika

Friss hírek

pcarena.hu

Régi eszközök új korszaka: Felújítás és újrafelhasználás (x)

Eszedbe jutott-e már valaha, mi történik a régi, elhasználódott számítógépekkel, tabletekkel és okostelefonokkal, miután elérkezett a csere ideje? Sok vállalat egyre nagyobb hangsúlyt helyez a fenntarthatóságra és a tudatos erőforrás-gazdálkodásra, így az elavult készülékek újrahasznosítása és újrafelhasználása egyre fontosabb szerepet kap. 

Read More »