Mégsem épül meg a VW tervezett akkumulátorgyára

A német Volkswagen autóipari konszern egyelőre nem tervez újabb akkumulátorgyárat – jelentette be Oliver Blume vezérigazgató szerdán, miután megbeszélést folytatott cseh kormánytisztviselőkkel. Petr Fiala cseh kormányfő sajnálatát fejezte ki a VW döntése miatt.

„Tekintettel a piaci feltételekre, így például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piacának lassú felfutására, a cég egyelőre nem foglalkozik újabb akkumulátorgyártó telephely megnyitásával” – áll a Volkswagen cseh leányvállalata, a Skoda Auto közleményében.

Skoda Enyaq Laurin & Klemet kiadás – kép forrása: Skoda

A Volkswagen Kelet-Európában keresett helyszínt az elektromos autók akkumulátorait gyártó újabb gigagyárához. A német csoportnak már működik vagy épül három akkumulátorgyára a németországi Salzgitterben, a spanyolországi Valenciában és a kanadai St. Thomasban. Ennek a három gyárnak a termelési pontenciálja évi mintegy 200 gigawattóra.

Petr Fiala elmondta: Oliver Blume részletesen megindokolta a Csehországban „gigafactory” néven ismert projekt meghiúsulását. A cseh kormány egy, a nyugat-csehországi Pilsen melletti volt katonai repülőtéren tervezett létrehozni a gigafactory számára új ipari parkot, ahol több mint négyezren kaptak volna munkát. A projekt – elsősorban a volt katonai repülőtér tervezett felszámolása – az utóbbi másfél évben tiltakozást váltott ki a régióban.

Fiala kiemelte: a VW mondott le a tervről, de a végleges döntést 2025-re halasztotta. A cseh kormány, amely korábban 9 milliárd koronás támogatást szavazott meg a német projektnek, azonban nem tud várni 2025-ig, ezért új beruházókat fog keresni az ipari park számára – hívta fel a figyelmet a cseh miniszterelnök, megjegyezve: „mindezek ellenére kapcsolatban maradunk a Volkswagennel és folytatjuk a tárgyalásokat”.

Jozef Síkela ipari és kereskedelmi miniszter azt mondta, hogy a kormányzat öt külföldi befektetővel tárgyal akkumulátorgyárak építéséről, részleteket azonban nem volt hajlandó elárulni.

Klaus Zellmer, a Skoda Auto elnök-vezérigazgatója újságíróknak nyilatkozva szerdán racionálisnak nevezte a VW döntését, ugyanakkor azt mondta: az autóipar átalakulása elkerülhetetlen. Közölte, a Skoda Auto 2027-ig 5,6 milliárd eurót kíván befektetni az elektromos autógyártásba, további 700 millió eurót pedig a digitalizációba.

Forrás: MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »