Az Európai Parlament csütörtökön 329 igen szavazattal, 230 nemmel és 41 tartózkodással elfogadta a gépjárművek típusjóváhagyására és piacfelügyeletére vonatkozó uniós szabályok felülvizsgálatáról szóló tárgyalási álláspontját. Azaz mégsem lépnek majd életbe a korábban tervezett szigorítások.
Az új Euro 7-es rendelettervezet korszerűsíti a kipufogógáz-kibocsátás – például nitrogén-oxidok, részecskék, szén-monoxid és ammónia- jelenlegi határértékeit, és új intézkedéseket vezet be a gumiabroncsok és a fékek kibocsátásának csökkentése, valamint az akkumulátorok élettartamának növelése érdekében.
Így a személyautók esetében végül mindössze a fékekre és abroncsokra vonatkozóan léptetnek életbe szigorításokat az Euro 6-os szabványhoz képest.
A képviselők a könnyű haszongépjárművek esetében a kibocsátások további három kategóriára történő bontását javasolják súlyuk alapján, emellett szigorúbb határértékeket javasolnak a buszok és a nehézgépjárművek laboratóriumi és valós vezetési körülmények között mért kipufogógáz-kibocsátására.
A Parlament azt is szeretné, ha az EU fékrészecske-kibocsátásra és a gumiabroncsok kopási arányára vonatkozó számítási módszereket és határértékeket összehangolná az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága által jelenleg kidolgozott nemzetközi szabványokkal.
Forrás: EP / Kitekintő