Az EP megszavazta a Euro 7-es szabvány felvizezését

Az Európai Parlament csütörtökön 329 igen szavazattal, 230 nemmel és 41 tartózkodással elfogadta a gépjárművek típusjóváhagyására és piacfelügyeletére vonatkozó uniós szabályok felülvizsgálatáról szóló tárgyalási álláspontját. Azaz mégsem lépnek majd életbe a korábban tervezett szigorítások.  

Az új Euro 7-es rendelettervezet korszerűsíti a kipufogógáz-kibocsátás – például nitrogén-oxidok, részecskék, szén-monoxid és ammónia-  jelenlegi határértékeit, és új intézkedéseket vezet be a gumiabroncsok és a fékek kibocsátásának csökkentése, valamint az akkumulátorok élettartamának növelése érdekében.

Az Euro 6-os normához képest ugyanakkor a károsanyag-kibocsátási értékek a személyautók esetében nem fognak változni, tehát az EU ezúttal engedett az autógyártók nyomásának, melyek arra panaszkodtak, hogy a tervezett Euro 7-es szabályozással járó szigorú károsanyag-kibocsátási célok teljesítése nagyon magas költségekkel jár.

Így a személyautók esetében végül mindössze a fékekre és abroncsokra vonatkozóan léptetnek életbe szigorításokat az Euro 6-os szabványhoz képest.

A képviselők a könnyű haszongépjárművek esetében a kibocsátások további három kategóriára történő bontását javasolják súlyuk alapján, emellett szigorúbb határértékeket javasolnak a buszok és a nehézgépjárművek laboratóriumi és valós vezetési körülmények között mért kipufogógáz-kibocsátására.

A Parlament azt is szeretné, ha az EU fékrészecske-kibocsátásra és a gumiabroncsok kopási arányára vonatkozó számítási módszereket és határértékeket összehangolná az ENSZ Európai Gazdasági Bizottsága által jelenleg kidolgozott nemzetközi szabványokkal.

Forrás: EP / Kitekintő

Hozzászólások ()

Friss hírek

Méretet vált a Fiat Panda

A Fiat elhagyja a miniautók szegmensét, és a korábbinál nagyobb autókkal újítja meg kínálatát, melyeket belsőégésű motorral és teljesen elektromos hajtásláncokkal fognak értékesíteni. 

Read More »