Múlt héten szerdán a Qantas a korábbi Los Angeles-i megálló helyett az új-zélandi Aucklandben történő megállással indított járatot New York és Sydney között Boeing 787 Dreamlinerekkel. Az ausztrál légitársaság azonban még hosszabb útvonalakra összpontosít. A cél: nonstop járatok Sydneyből New Yorkba és Londonba. A direkt járatok körülbelül 20 órásak lehetnek.
„Nem kell levenni a csomagokat, nem kell átszállni, nincsenek lekésett csatlakozások” – mondta Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója a CNBC-nek a légitársaság új kabinjainak bemutatóján New Yorkban. A légitársaság becslése szerint az új útvonalak több mint három órával csökkenthetik az utazási időt a más repülőtereken megálló járatokhoz képest.
A Qantas azt tervezi, hogy az új, nonstop járatokat már 2025 végétől az Airbus A350-1000 típusú, ultranagy hatótávolságú repülőgépekkel üzemelteti. Ezeken 238 utas foglalhat majd helyet, ami jóval kevesebb, mint a repülőgépek standard változatai által befogadható több mint 350 utas. A Qantas azért korlátozta a fedélzeten tartózkodó személyek számát, hogy tágasabb ülőhelyeket alakítson ki, illetve így optimalizálják a súlyt a repülőgép maximális hatótávolságának kihasználásához. A légitársaság 12 darab ilyen speciális kialakítású gépet rendelt.
„A Qantas az egyetlen légitársaság, amely ilyen távolságok megtételére készül, mert Ausztráliából olyan messze vagyunk mindenhonnan, hogy legalább 12 repülőgépet ki tudunk használni” – mondta Joyce.
A repülőgépek hat zárt, első osztályú lakosztállyal lesznek felszerelve, melyekben kétszemélyes asztal, dönthető ülések, 32 hüvelykes érintőképernyős televízió és egy 2 méteres fekvőhely található. Ezen túl 52, fekvő ággyal ellátott business-osztályú lakosztály és 40 prémium turista osztályú ülés is lesz, valamint 140 normál, turista osztályú ülés.
https://www.instagram.com/p/CtkdqjSMOto/
Forrás: CNBC