20 órás repülőutakat tervez a Quantas

Múlt héten szerdán a Qantas a korábbi Los Angeles-i megálló helyett az új-zélandi Aucklandben történő megállással indított járatot New York és Sydney között Boeing 787 Dreamlinerekkel. Az ausztrál légitársaság azonban még hosszabb útvonalakra összpontosít. A cél: nonstop járatok Sydneyből New Yorkba és Londonba. A direkt járatok körülbelül 20 órásak lehetnek.

„Nem kell levenni a csomagokat, nem kell átszállni, nincsenek lekésett csatlakozások” – mondta Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója a CNBC-nek a légitársaság új kabinjainak bemutatóján New Yorkban. A légitársaság becslése szerint az új útvonalak több mint három órával csökkenthetik az utazási időt a más repülőtereken megálló járatokhoz képest.

A Qantas azt tervezi, hogy az új, nonstop járatokat már 2025 végétől az Airbus A350-1000 típusú, ultranagy hatótávolságú repülőgépekkel üzemelteti. Ezeken 238 utas foglalhat majd helyet, ami jóval kevesebb, mint a repülőgépek standard változatai által befogadható több mint 350 utas. A Qantas azért korlátozta a fedélzeten tartózkodó személyek számát, hogy tágasabb ülőhelyeket alakítson ki, illetve így optimalizálják a súlyt a repülőgép maximális hatótávolságának kihasználásához. A légitársaság 12 darab ilyen speciális kialakítású gépet rendelt.

Forrás: Airbus Media Centre

„A Qantas az egyetlen légitársaság, amely ilyen távolságok megtételére készül, mert Ausztráliából olyan messze vagyunk mindenhonnan, hogy legalább 12 repülőgépet ki tudunk használni” – mondta Joyce.

A repülőgépek hat zárt, első osztályú lakosztállyal lesznek felszerelve, melyekben kétszemélyes asztal, dönthető ülések, 32 hüvelykes érintőképernyős televízió és egy 2 méteres fekvőhely található. Ezen túl 52, fekvő ággyal ellátott business-osztályú lakosztály és 40 prémium turista osztályú ülés is lesz, valamint 140 normál, turista osztályú ülés.

https://www.instagram.com/p/CtkdqjSMOto/

Forrás: CNBC

Hozzászólások ()

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »