Már tesztelik a bioüzemanyagot a Wizz Air gépein

Fenntartható repülőgép-üzemanyagot (Sustainable Aviation Fuel – SAF) tartalmazó keveréket tesztel a Mol, a Wizz Air és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Az üzemanyagot a Mol a finn Neste cégtől szerezte be. A teszt keretében szerdán ezzel az üzemanyaggal feltöltve szállt fel a Wizz Air párizsi járata.

A tankolást megelőző sajtótájékoztatón Chris Dinsdale, a Budapest Airport leköszönő vezérigazgatója kiemelte: fontos, hogy a légiközlekedés fenntarthatóvá váljon, s ebben a repülőtereknek, légitársaságoknak és a partnereknek együtt kell működniük. Hozzátette: a Budapest Airport vizsgálja a fenntartható repülőgép-üzemanyag tankolásának folyamatát, hogy felkészüljön a légitársaságok kiszolgálására jelentősebb mennyiségű innovatív üzemanyagból is.

Zsótér Csaba, a Mol-csoport üzemanyag üzletágának ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: stratégiai céljuk, hogy a régióban beindítsák a körforgásos gazdaságot, és ezt segítheti a fenntartható repülőgép-üzemanyag is.

Rámutatott arra, hogy folyamatosan tesztelnek új technológiákat és fejlesztik a termékeiket, hogy alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagokkal erősíthessék a régió ellátásbiztonságát, illetve gyorsítsák a zöld átmenetet.

Felidézte, hogy eddig elsősorban a közúti közlekedésben használt üzemanyagoknál tettek jelentősebb lépést a zöldítésért; a Dunai Finomítóban 2021 óta együtt dolgozzák fel a növényi olajokat, a használt étolajokat és az állati zsírokat a fosszilis komponensekkel, hogy fenntarthatóbb dízelt állítsanak elő. A légiforgalom számára most 25 tonna 37 százalékban fenntartható üzemanyagot tartalmazó kerozint vettek, és bíznak abban, hogy ez keresett termék lesz ügyfeleik körében.

Yvonne Moynihan, a Wizz Air fenntarthatóságért felelős igazgatója azt mondta: a Wizz Air versenytársaihoz képest a legalacsonyabb utaskilométerenként számított szén-dioxid-kibocsátással közlekedik, és folyamatosan törekszik a károsanyag-kibocsátás további csökkentésre.

A fenntartható repülőgép-üzemanyag tesztelése bizonyítja, hogy az iparági együttműködés az egyik leghatékonyabb mód a klímaváltozás kihívásainak kezelésére – tette hozzá. A fenntarthatósági stratégiával rendelkező légitársaság célja, hogy 2030-ig további 25 százalékkal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátását – magyarázta Yvonne Moynihan.

Az érintettek közös közleménye szerint a most tesztelt új generációs repülőgép-üzemanyag fenntartható módon előállított, megújuló hulladékokból és maradék nyersanyagokból készül. A Neste üzemanyag kompatibilis a meglévő repülőgép-hajtóművekkel és repülőtéri infrastruktúrával, így használatához ezekbe nem kell külön beruházni.

  • Kapcsolódó cikkünk:

Forrás: MTI

Hozzászólások ()

Friss hírek