A Stellantis meglévő modelljein teszteli a szintetikus üzemanyagokat

A Stellantis autóipari csoport – amely többek között a Fiat, az Alfa Romeo, a Peugeot, a Citroen, az Opel és a Dodge márkák tulajdonosa, 28 különböző típusú, belsőégésű motorján elkezdte tesztelni a szintetikus e-üzemanyagokat. Amennyiben a teszt sikerrel zárul, a váltás segíthet a meglévő európai modellkínálat szén-dioxid-mentesítésében.

A bejelentésre néhány héttel azután került sor, hogy az Európai Unió, főként a német és olasz autógyártók nyomására egy kivételt épített be a belsőégésű motorral szerelt autók 2035-től történő kivezetéséről szóló jogszabály-tervezetbe, mely alapján a kizárólag e-üzemanyagokkal működő, belsőégésű motorral szerelt járművek a céldátum után is értékesíthetőek lesznek az Európai Unóban. Ennek a kitételnek az alkalmazását leginkább a Porsche és a Ferrari szorgalmazta, előbbi évek óta élen jár az e-üzemanyagok fejlesztésében, már saját üzemük is van Dél-Amerikában.

Ugyanakkor az e-üzemanyagok előállítása igencsak költséges, jelenleg nem tudják felvenni a versenyt sem a hagyományos benzinnel / dízellel, sem az elektromos autók üzemeltetési költségével. A Chevron és az Exxon Mobil például múlt héten közölte, hogy közúti teszteket végeznek megújuló benzinkeverékekkel, de ezek megfizethetővé tételéhez kormányzati támogatásra lenne szükség.

Fentiek miatt az EU által – gyakorlatilag kényszerből – nyújtott mentességet egyesek a technológiai szabadság megőrzéseként üdvözölték, mások viszont az e-üzemanyagok alacsony elérhetőségét és magas költségét kifogásolva veszélyes kiskaput látnak a potenciálisan szennyező belső égésű motorok számára.

A Stellantis mindenesetre nem zárkózik el az e-üzemanyagok használatától, de szemben a Porsche és a Ferrari szemléletével, mely gyártók újabb modelljeiket készítenék el úgy, hogy azok szintetikus üzemanyaggal működjenek, a Stellantis inkább a meglévő modellek átalakítására helyezi hangsúlyt, mivel továbbra is az a céljuk, hogy 2030-ig az összes, Európában értékesített új modelljük akkumulátoros-elektromos legyen.

Alfa Romeo Tonale – Forrás: Stellantis Media

A tesztelési folyamat során a kipufogógáz-kibocsátástól kezdve a motor teljesítményén át az olajhígulásig mindent megvizsgálnak majd az Euro 6-os szabványnak megfelelő járművekben. A tesztelés alatt álló megoldások akár 28 millió Stellantis járművet is érinthetnek, és 2025 és 2050 között 400 millió tonnával csökkenthetik a CO2-kibocsátást Európában – közölte az autógyártó.

„Az e-üzemanyagok széles körű elterjedése egyszerű és megfizethető lehetőséget kínálna a meglévő belsőégésű motorral rendelkező járművekkel rendelkező ügyfeleknek járműveik szén-dioxid-mentesítésére”.

Forrás: Automotive News

Hozzászólások ()

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »