A Facebook újabban 6 éves gyerekeket céloz meg

A Facebook egyes alkalmazottainak az volt a feladata, hogy olyan termékeket készítsenek a közösségi oldal felhasználói bázisának bővítése érdekében, amelyekkel 6 éves gyerekeket céloznak meg – írja belső dokumentumokra hivatkozva az NBC News.

„Cégünk jelentős beruházásokat fektet a fiatalokba, és egy több vállalaton átívelő virtuális csapatot állított össze, hogy biztonságosabb, privátabb élményeket szerezzen ennek a korosztálynak” – írta az említett dokumentum szerzője.

Az április 9-én közzétett belső blogbejegyzésben az áll, hogy a cég több pozíció felvételét is tervezte, mivel terjeszkedni akart; ki akarták dolgozni, hogy miképpen lehetne a teljes termékskálát úgy átalakítani, hogy a 13 évesnél fiatalabb gyermekeket bevonzzák. A dokumentumban lévő diagramok listába szedik a javasolt új célcsoportokat – ezek a 6 és 9 év közötti gyerekek, illetve a 10 és 12 év közötti kiskamaszok – és a már meglévő korcsoportokat, azaz a 13 és 15 év közötti tinédzsereket, a 16-17 éveseket és a felnőtteket.

„Ez az öt korcsoport használható az oktatás, az átláthatóság, az ellenőrzések és az alapértelmezett beállítások meghatározására, amelyek megfelelnek a fiatal felhasználók igényeinek” – írta a Facebook alkalmazottja.

A cég kritikusai szerint ezek a dokumentumok egy régóta fennálló probléma részét képezik, miszerint a Facebook megpróbálja a lehető legkorábban bevonzani a fiatalabb felhasználókat.

„A Facebook és az Instagram többször is bebizonyította, hogy egyszerűen nem lehet megbízni bennük, ha a gyermekek és a tizenévesek jólétéről van szó” – mondta James Steyer, a Common Sense Media alapítója és vezérigazgatója, egy nonprofit szervezeté, amely a gyerekek és a digitális világ közti kapcsolatokkal foglalkozik. „Ahelyett, hogy egyre fiatalabb gyerekeket próbálnak beszippantani a függőséget okozó oldalaikra, a meglévő platformjaik megtisztítására kellene összpontosítaniuk” – tette hozzá.

A dokumentum egyébként annak a jelentésnek a részét képezi, amelyet Frances Haugen, a Facebook korábbi termékmenedzsere szivárogtatott ki a Wall Street Journalnak. Haugen egy október elején tartott szenátusi meghallgatáson azt állította: a Facebook és a tulajdonában lévő platformok ártanak a gyerekeknek és elősegítik a társadalom polarizálódását az Egyesült Államokban, a cég vezetői pedig nem hajlandók változtatni, mert fontosabbnak tartják nyereségüket a biztonságnál.

A Facebook a következőképpen reagált az őt ért vádakra: „Azok a vállalatok, amelyek erős verseny közepette működnek – beleértve a Wall Street Journalt is -, erőfeszítéseket tesznek, hogy megszólítsák a fiatalabb generációkat. Tekintettel arra, hogy versenytársaink ugyanezt teszik, valójában hírértékű lenne, ha a Facebook nem végezné el ezt a munkát.”

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: NBC News / Kitekintő

Friss hírek

Szünetet tart a vámháború

Az Európai Unió felfüggesztette az amerikai kereskedelmi vámok elleni ellenintézkedéseket, hogy időt és teret engedjen a tárgyalásoknak, az intézkedés kedden lép érvénybe - jelentette be az Európai Bizottság hétfőn.

Read More »
bergsystem.hu

Milyen anyagból éri meg ablakot választani? (x)

Amikor az otthonteremtés során oda jutunk, hogy nyílászárókat kell választani – legyen szó akár új építésű ingatlanról, akár egy régi felújításáról –, akkor bizony számtalan szempontot figyelembe kell venni. A pénzügyi tartalékok ilyenkor mindig rohamtempóban fogynak, ugyanakkor ha van valami, amin szigorúan tilos spórolni, az a nyílászáró lesz.

Read More »