Az AMC a tökéletes mintapéldája annak, hogyan lehet meglovagolni az aktuális piaci trendeket és óriási pénzeket keresni, akkor is, ha maga a cég évek óta vaskosan veszteséges. Ezúttal a Dogecoint, az eredetileg viccnek szánt kriptopénzt építenék be az üzleti modelljükbe.
Az AMC Entertainment amerikai moziüzemeltető lánc vezérigazgatója, Adam Aron azzal a kérdéssel fordult nagyságrendileg 172 ezer Twitter követőjéhez, hogy a moziüzemeltető elfogadja-e a jövőben a Dogecoin nevő kriptovalutát a mozijegyek vásárlásánál. Amellett, hogy a válaszolók 77%-a igennel válaszolt a kérdésre, maga a tweet is igen népszerű lett. Aron Adam egy következő tweetben kiiírta, hogy ez lett a legolvasottabb tweetje, 4,2 millió megtekintése volt 24 óra alatt, 140 ezren szavaztak és még Adam Aron követőinek száma is emelkedett 173.600-ra.
A részvények pozitívan reagáltak a hype-ra, az AMC papírjai 40 dollár felett is jártak szerdán – és itt említsük meg, hogy a moziüzemeltető részvényei a tavalyi év folyamán jellemzően 2 és 7 dollár között mozogtak, rosszabb napokon jártak 2 dollár alatt is. A moziüzemeltetés az elmúlt időszakban nem volt egy bombaüzlet, de a cég már a koronavírus-járvány előtt sem remekelt, négy éve folyamatosan veszteséget termel, ami 2020-ban már közel 5 milliárd dolláros nagyságrendű volt.
A cég pénzügyeiről és eladósodottságáról korábbi cikkünkben is írtunk, de mindez a piacot láthatóan nem érdekli, továbbra is tart a mém-részvények virágzása. A mozilátogatók pedig örülnek az ingyen popcornnak és a kriptovaluták elfogadásának. Varázslat.
A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.