Már az EU gazdaságát is mérgezi az orosz-ukrán konfliktus

Az Európai Unió gazdaságára is negatív hatással van az Oroszország és Ukrajna közötti azovi-tengeri konfliktus, az oroszok tevékenysége miatt ugyanis minden hajó menetideje nő – figyelmeztetett szerdán az EU kül- és biztonságpolitikai főképviselője.

„Rendkívüli aggodalommal töltenek el az azovi-tengeri fejlemények, és nem csupán az Ukrajnára gyakorolt hatások miatt, hanem azért is, mert nagy mértékben lelassítják az európai uniós tagállamok hajóit is.” A nyilvánvaló biztonsági fenyegetések mellett tehát „a gazdaságainkra is hatással van az ügy” – mondta Federica Mogherini a NATO brüsszeli külügyminiszteri találkozójának zárónapján tartott sajtótájékoztatóján.

A főképviselő arról számolt be, hogy a kérdést meg fogja vitatni Szergej Lavrov orosz és Pavlo Klimkin ukrán külügyminiszterrel is csütörtökön Milánóban. Utóbbit a szolidaritás kifejeződéseként az Európai Unió külügyi tárcavezetőinek hétfői tanácsülésére is meghívták. Leszögezte: az EU továbbra is határozottan kiáll Ukrajna, illetve az ország területi integritása és szuverenitása mellett.

  • Kapcsolódó cikkeink:

November 25-én az Azovi-tengert a Fekete-tengerrel összekötő Kercsi-szoros közelében, az Oroszország által illegálisan bekebelezett Krím félsziget partjaitól 13-14 tengeri mérföldre az orosz parti őrség tüzet nyitott három kisebb ukrán hadihajóra, elfoglalta őket, a 24 főnyi legénységük ellen pedig tiltott határátlépés címén eljárást indított.

Kijev szerint az ukrán hajók előre jelezték áthaladási szándékukat a szoroson, de nem kaptak választ, ezért az orosz fél indokolatlanul nyitott rájuk tüzet, ráadásul nemzetközi vizeken, a már Odessza felé visszafordult hajóikra, megsértve az ENSZ tengerjogi egyezményét és a kétoldalú megállapodásokat is. A nyugati országok zöme is agresszióval vádolja Oroszországot. Moszkva ezzel szemben azt állítja, hogy provokáció történt, az ukrán hajók megsértették Oroszország területi vizeit és a figyelmeztető lövéseket is semmibe véve haladtak a szoros felé, amelyen az áthajózás engedélyköteles.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »