A kormány fogja újjáépíteni a leomlott genovai hidat

Az olasz kormány saját kezébe akarja venni az augusztus 14-én leomlott genovai híd újjáépítését, s azt semmiképpen sem kívánja átengedni a bírálatok kereszttüzébe került sztrádatársaságnak – közölte Danilo Toninelli olasz közlekedési miniszter az Anch’io rádióadó keddi műsorában.

A pénzt az összedőlt hidat üzemeltető Autostrade per l’Italia (ASPI) magán autópálya-kezelő vállalatnak kell biztosítania, „de mi fogjuk újjáépíteni a hidat” – hangsúlyozta Toninelli.

Luigi Di Maio olasz miniszterelnök-helyettes (k, jobbról) és Danilo Toninelli közlekedési miniszter (k, balról) látogatást tesz az A10-es autópálya leszakadt hídjánál Genova közelében 2018. augusztus 15-én. (MTI/EPA/Alessandro Di Marco)

„Minden más tiszteletlenség lenne a halálos áldozatok hozzátartozóival és a város lakosaival szemben” – jelentette ki az Öt Csillag Mozgalom (M5S) olasz kormánypárt politikusa. Az olasz kormány szerint a Benetton család tulajdonában álló cég a felelős a történtekért.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Genovai katasztrófa: félmilliárd eurós kártérítést ígér a híd üzemeltetője

Már a 80-as években is gondok voltak a leomlott genovai híddal

Az ANSA olasz hírügynökség beszámolt arról, hogy a 80 esztendős Renzo Piano olasz sztárépítész kedden bemutatta saját, a híd újjáépítésére vonatkozó terveit Giovanni Totinak, az északkelet-olaszországi Liguria tartományi elnökének. A világhírű építész tervei alapján készült a többi között a párizsi Pompidou Központ és a berlini Potsdamer Platz.

Danilo Toninelli hétfőn a parlamenti bizottság előtti meghallgatásán hangsúlyozta: a Polcevera patak fölött negyven méter magasan ívelt Morandi autópályahíd összeomlását „abszurd”, ami – mint fogalmazott – elkerülhető lett volna. Az M5S a tragédia következményeként a magánkézben lévő utakat ismét államosítaná, ezzel kapcsolatban azonban nézeteltérés uralkodik az M5S és koalíciós partnere, a Liga között.

A Morandi autópálya-völgyhíd augusztus 14-én délben omlott le, több mint harminc gépjármű hullott a 45 méteres mélységbe, összesen 43 ember halt meg.

Forrás: MTI/dpa

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »