Kikötött Máltán a Lifeline mentőhajó

Befutott a máltai főváros, Valletta kikötőjébe szerda este a Mission Life német civil szervezet Lifeline nevű mentőhajója mintegy 230 migránssal és 17 fős legénységgel a fedélzetén.

A hajó hat napon át várakozott a kimentett emberekkel a nemzetközi vizeken Málta előtt a Földközi-tengeren, mert nem kapott engedélyt a kikötésre az Európai Unióban. A mentőhajó előtt korábban sem Spanyolország, sem Olaszország, sem Málta nem nyitotta meg kikötőit. Végül azonban Joseph Muscat máltai miniszterelnök szerdán közölte, hogy a hajó kiköthet a szigetországban. Valletta egyben jogi eljárással fenyegette a hajó legénységét.

A máltai kormány egyik szóvivője szerint négy embert, köztük három újszülöttet a fedélzetről haladéktalanul kórházba kell szállítani. A mentőhajó utasait rendőrök és orvosok fogadták a kikötőben.

Valletta, 2018. június 28.
A Mission Lifeline német civil szervezet Lifeline mentőhajója 224 migránssal a fedélzetén kiköt a máltai főváros, Valletta Nagy Kikötőjében 2018. június 27-én. A hajó hat napon át várakozott a kimentett emberekkel a nemzetközi vizeken Málta előtt a Földközi-tengeren, mert nem kapott kikötési engedélyt Spanyolországban, Olaszországban és Máltán sem, végül Joseph Muscat máltai miniszterelnök engedélyezte a kikötést, ugyanakkor jogi eljárással fenyegette meg a hajó legénységét. (MTI/EPA/Domenic Aquilina)

Joseph Muscat sajtótájékoztatóján ismertette, hogy eddig nyolc ország – Írország, Olaszország, Luxemburg, Portugália, Franciaország, Málta, Belgium és Hollandia – ajánlotta fel, hogy befogad migránsokat a Lifeline-ról. A kormányfő hivatala később közleményben pontosította: „csak valódi menedékkérőknek” engedik meg, hogy Európában maradhassanak, míg a gazdasági bevándorlókat visszaküldik hazájukba.

A máltai miniszterelnök hivatala hangsúlyozta: a mentőhajó legénysége ellen vizsgálatot indítanak, a „hontalan” vízi járművet pedig lefoglalják, mert a civil szervezet bizonyíthatóan hazudott annak hollandiai regisztrációjáról. „A holland hatóságok hivatalosan cáfolták, hogy a jármű az ő zászlajuk alatt hajózik” – tette hozzá. A közlemény azt is a civil szervezet szemére vetette, hogy a Lifeline „időnként kikapcsolta válaszjeladóját”.

Ruben Neugebauer, a Mission Lifeline szóvivője a máltai „fenyegetésekre” reagálva elmondta, hogy ez részét képezi azoknak a törekvéseknek, amelyekkel az európai kormányok kriminalizálni akarják a civil szervezetek tevékenységét. Leszögezte: az NGO munkatársai nem követtek el szabálytalanságot.

Forrás: MTI/dpa/AFP

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »