Ukrajna hivatalosan is elzárta magát a szakadár területektől

Betiltotta az áruszállítást vasúton és közúton egyaránt a kelet-ukrajnai frontvonalon keresztül, vagyis az önkényesen kikiáltott szakadár népköztársaságok és Ukrajna egyéb részei között az ukrán Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács (RNBO) szerdai kijevi rendkívüli ülésén.

A tanács átmenetileg, a 2015. február 12-én született minszki egyezség első két pontjának teljesüléséig – a tűzszünet életbe lépéséig és a kijevi vezetés ellenőrzésének helyreállításáig az ukrán-orosz határ teljes hosszán -, valamint az elfoglalt vállalatok ukrán tulajdonba történő visszahelyezéséig az RNBO felfüggeszti az áruk mozgását a frontvonalon át.

Az intézkedést az ukrán állampolgárok jogainak és szabadságának, valamint Ukrajna nemzetbiztonságának védelmével indokolták. A tanács szerint a lépést a Moszkva által támogatott szakadár területeken működő, ukrán tulajdonú vállalatok elfoglalása, valamint a térségben zajló fegyveres konfliktus, az Ukrajnával szembeni orosz agresszió felerősödése tette szükségessé.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Ha az EU-n múlik, Ukrajna területe csak zsugorodni fog

Egyre csak fogy Ukrajna területe, dollármilliárdokat bukik az ország

Stratégiát váltott Putyin, gyakorlatilag újabb két tartományt bukott Ukrajna

A korábban a kelet-ukrajnai fronton harcoló veteránok és hozzájuk csatlakozott aktivisták január vége óta akadályozzák a teherszállítást több vasútvonalon Ukrajna kijevi ellenőrzésű része és a szakadár területek között. Eredetileg azt közölték, hogy a csempészet ellen kívánnak fellépni, viszont a Donyec-medencéből a hőerőművekbe szükséges jó minőségű, antracit szenet szállító vonatokat sem engedték áthaladni, a szénhiány pedig veszélybe sodorta az ország villamosenergia-ellátását.

A határozattal a tanács gyakorlatilag teljesítette a kereskedelmi blokádot létesítők követeléseit. 

Azzal, hogy az ukrajnai hőerőművek üzemeltetéséhez szükséges antracit nem jut el a szakadárok által felügyelt területekről az ország többi részébe, Ukrajna jelentős áramkimaradásokkal nézhet szembe, az export elmaradásából származó veszteség pedig a 2 milliárd dollárt is elérheti.

Forrás: MTI / Kitekintő

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »