A francia Total vezetésével új konzorcium alakult egy iráni gázmező feltárására

A nyugati energiaipari vállalatok közül elsőként a Total tért vissza a nemzetközi szankciók hatálya alól kikerült Iránba: a francia olajipari vállalat kedden Teheránban előzetes megállapodást írt alá iráni és kínai partnerével egy jelentős gázmező feltárásában és kiaknázásában való együttműködésről.

Irán nemzeti olajvállalata, a National Iranian Oil Company (NIOC), a Kínai Állami Kőolaj-, és Gázipari Vállalat (CNPC) és Total konzorciumot hozott létre az Irán és Katar közt elterülő hatalmas gázmező, a Déli Pars-mező 11. szakaszának feltárására és kiaknázására. A kétlépcsős beruházás összesen 4,8 milliárd dollárba kerül, az első fázis költségét 2 milliárd dollárra becsülik.

A konzorciumot a Total vezeti, 50,1 százalékos részesedéssel, a kínai vállalat 30, az iráni pedig 19,9 százalékos hányaddal bír.

A végleges megállapodást a tervek szerint 2017 elején írják alá, a kitermelés pedig 40 hónappal később kezdődnek. A gázmezőre kiadott kutatási és kitermelési jog 20 évre szól, a befektetések pedig 10 év elteltével térülnek meg. A fejlesztés eredményeként napi 1,8 milliárd köbméter földgázt tudnak kitermelni, ami napi 370 ezer hordó kőolajnak felel meg.

Az iráni atomprogramról kötött nemzetközi megállapodásnak köszönhetően januárban feloldották az Iránt sújtó nyugati büntetőintézkedések jelentős részét. A nagy nyugati vállalatok nagyon szeretnének visszatérni a hatalmas kőolaj- és földgázkinccsel rendelkező Iránba, de eddig nem sokra jutottak. Bár Irán azt ígérte, hogy megnyitja olajiparát, a külföldi cégek, köztük a BP és az Eni a közelmúltban arra panaszkodott, hogy még mindig túl kevés információt kaptak az olajmezőkről és a szerződéses feltételekről, ami akadályozza a befektetési döntések meghozatalát.

A francia Total már játszott fontos szerepet az iráni energiaiparban, egyebek között részt vett a Déli Pars-mező 2. és 3. szakaszának fejlesztésében a 2000-es évek elején. Miután a nemzetek közössége 2010-ben súlyos szankciókkal sújtotta Iránt, a Total is kivonult az országból.

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »