Egyiptomi gép: megerősítették, hogy füstöt jeleztek a rendszerek

  • A franciák megerősítették azt az amerikai sajtóhírt, hogy az adattovábbító rendszerek füstöt jeleztek a szerencsétlenséget szenvedett egyiptomi repülőgépen.
  • Az ACARS rendszer több jelzést is küldött füstről, viszont ezek nem utalnak a füst vagy az esetleges tűz okára.
  • Az okra csak a feketedobozok adhatnak magyarázatot, ha megtalálják őket.
  • A vizsgálathoz közel álló források azt nem erősítették meg, amit a görög védelmi miniszter állított, hogy a gép éles fordulatokat tett a levegőben, mielőtt eltűnt a radarernyőről.

A légi közlekedési baleseteket kivizsgáló francia hivatal (BEA) megerősítette szombaton azt az amerikai médiaértesülést, amely szerint az úgynevezett ACARS adattovábbító rendszer füstöt jelzett az egyiptomi repülőgépről, amely csütörtökön a Földközi-tengerbe zuhant.

Az ACARS rendszer több jelzést is küldött füstről, viszont a BEA szóvivője szerint ezek nem utalnak a füst vagy az esetleges tűz okára. Az okra a feketedobozok adhatnak magyarázatot, ha megtalálják őket. Ebből a szempontból most ezek megtalálása a legfontosabb feladat – tette hozzá a szóvivő.

A hivatal szakértőinek van néhány lehetséges forgatókönyve arra, hogy mi történt a lezuhanás előtt. Az egyik úgy szól, hogy valószínűleg a fedélzeti tűz több vészjelzést is előidézett, az esetleges robbanás azonban egyet sem.

A légiközlekedéssel foglalkozó Aviation Herald című honlap közölte az ACARS rendszer által közvetített, három perc leforgása alatt elküldött hét vészjelzést. Az egyik a mosdóból, egy másik a pilótafülke alatt található elektronikai blokkból, egy harmadik pedig a robotpilóta-egységből áradó füstről szól. Miközben ezek tűzre utalnak, a viszonylag rövid adatsor nem árul el semmit arról, hogy a pilóták tettek-e valamit a helyzet ellenőrzés alatt tartása érdekében, és arról sem, hogy a gép egy darabban zuhant le vagy már a levegőben szétesett – mondják a honlap szakértői.

A vizsgálathoz közel álló más források szintén megerősítették, hogy az ACARS rendszer ilyen üzeneteket küldött, de azt is elmondták, hogy semmi nem utal a pilóták esetleges vészjelzésére. Azt sem erősítik meg, amit a görög védelmi miniszter állított, hogy a gép éles fordulatokat tett a levegőben, mielőtt eltűnt a radarernyőről.

A francia hatóságok az eddigi ismeretek alapján nem zárnak ki semmilyen lehetőséget a katasztrófa okát illetően. „E pillanatban minden feltételezést megvizsgálunk, de egyiket sem helyezzük előtérbe” – jelentette ki Jean-Marc Ayrault francia külügyminiszter szombaton a sajtónak nyilatkozva, miután Párizsban találkozott az áldozatok hozzátartozóival.

Az ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) a repülés alatt folyamatosan küld adatokat a földi légiirányításnak a gép rendszereinek működéséről, esetleges meghibásodásáról.

Kitekintő / MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »