Dőlnek a reklámok Szlovákiában

Tavaly csaknem az ötödével nőtt a szlovák reklámpiac, amire nyolc éve nem volt példa, írja az Új Szó.

Szlovákiában a cégek tavaly 1,27 milliárd eurót költöttek reklámokra, 18,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban – derül ki a TNS Slovakia piackutató társaság legújabb felméréséből, amely szerint ilyen dinamikus növekedésre a gazdasági válság kirobbanása, 2008 óta nem volt példa. A képet némileg árnyalja, hogy a piackutató társaság az internetes reklámokat ezúttal nem vizsgálta, márpedig ezek egyre nagyobb szerepet kapnak.

A most közzétett elemzés szerint a cégek a legtöbb pénzt a televíziós reklámokra költik. Tavaly ez meghaladta a 935 millió eurót, vagyis csaknem a negyedével nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Manapság így a reklámbevételek több mint háromnegyedét a tévétársaságok fölözik le, miközben a nyomtatott sajtónak nem egész 14, a rádióknak pedig 6,5 százalék jut. Ennek megfelelőn tavaly a tévék reklámideje csaknem az ötö-dével nőtt. Míg 2014-ben együttvéve nagyjából 6 ezer órányi reklámot sugároztak, az elmúlt évben ez már meghaladta a 7,2 ezret. Ha ezt a reklámmennyiséget egy tévécsatornán adnák le, akkor 302 napig a nap 24 órájában csak reklámot sugároznának. A nyomtatott sajtóban megjelenő hirdetések mennyisége ezzel szemben tavaly 3 százalékkal csökkent. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy míg 2014-ben több mint 49 ezer újságoldalnyi hirdetés jelent meg a lapokban, tavaly már „csak” valamivel több mint 47 ezer.

A legtöbb pénzt, több mint 146 millió eurót 2015-ben is a pénzintézetek, vagyis a bankok, a lakás-takarékpénztárak és a gyorshitelezők költötték reklámra. Több mint százmillió eurót fordítottak erre azonban a mobilszolgáltatók, és ettől csak kevéssé maradtak el az üzletláncok, valamint a gyógyszer- és autógyártók.

A legnagyobb céges megrendelők listáján azonban az első helyeken nem a pénzintézetek szerepelnek. Szlovákiában tavaly a legtöbb pénzt a Slovak Telekom távközlési társaság költötte reklámra, amit az Orange mobilszolgáltató, a Lidl üzletlánc és egy újabb mobilcég, az O2 Slovakia követ. A leglátványosabb növekedést azonban a lista nyolcadik helyén található Kaufland üzletlánc érte el. A tavalyi reklámkiadásai 17,7 millió eurót tettek ki, ami szinte hihetetlen, 2887 százalékos éves növekedésnek számít.

Kitekintő / Új Szó

Friss hírek

A világszerte népszerű lager Olaszországból (x)

Olaszország hazai gyártású sörei közül az egyik legismertebb a Peroni, amely szerte a világon kedvelt márka. A Forma-1 futamok iránt rajongók is ismerhetik, ugyanis az Aston Martin egyik fő támogatója. A cikkben annak járunk utána, hogy mit érdemes tudni erről a sörről.

Read More »