Brit külügyminiszter: Pokolgép okozhatta az orosz repülőgép katasztrófáját

  • Szombat reggel egy orosz utasszállító repülőgép eltűnt a radarról Egyiptomban, majd lezuhant a Sínai-félszigeten.
  • Az Iszlám Állam állítja, ők lőtték le az orosz gépet.
  • A vizsgálatok eddigi szakaszai nem igazolták a szélsőségesek állítását.
  • A brit külügyminiszter szerint „jelentős a valószínűsége” annak, hogy robbanószerkezet okozhatta a repülőgép katasztrófáját.
  • A brit kormány bejelentette, hogy leállítja a légiforgalmat Nagy-Britannia és az üdülőközpont repülőtere között.
  • Az egyiptomi külügyminiszter „elsietettnek és megalapozatlannak” nevezte London intézkedéseit.

A brit külügyminiszter szerint „jelentős a valószínűsége” annak, hogy robbanószerkezet okozhatta az Egyiptomban lezuhant orosz utasszállító repülőgép hétvégi katasztrófáját.

A brit kormány szerda éjjel bejelentette, hogy teljesen leállítja a légiforgalmat Nagy-Britannia és az egyiptomi Sarm-es-Sejk üdülőközpont repülőtere között. A szombaton lezuhant orosz repülőgép is erről repülőtérről szállt fel.

A brit külügyminisztérium módosította utazási útmutatóját is, felszólítva a brit állampolgárokat arra, hogy a legszükségesebb eseteket leszámítva ne látogassanak Sarm-es-Sejkbe.

Philip Hammond külügyminiszter a BBC-nek adott szerda éjjeli nyilatkozatában kijelentette: a brit kormány rendkívüli események idején ülésező tanácskozó csoportja (COBRA) este áttekintette a rendelkezésére álló összes információt, és ennek alapján arra a következtetésre jutott, hogy az orosz Airbus katasztrófáját „jelentős eséllyel” robbanószerkezet okozta, amely a repülőgép fedélzetén lépett működésbe.

A brit külügyminiszter nem részletezte, hogy London pontosan milyen információk alapján vonta le ezt a következtetést.

Nem sokkal korábban a Downing Street-i miniszterelnöki hivatal szóvivője is azt mondta, hogy a brit kormány szerint az orosz repülőgép lezuhanásának lehetséges okai között „igencsak elképzelhető” egy robbanószerkezet detonációja.

Hammond külügyminiszter szerdai éjjeli nyilatkozatában kijelentette, hogy brit repülésbiztonsági szakértők megvizsgálták Sarm-es-Sejk repülőterének biztonsági helyzetét, és a kormány ennek alapján döntött „nagy sajnálkozással, nagyon nem szívesen” a brit állampolgárok sarm-es-sejki utazásaira vonatkozó útmutatás módosításáról.

Hammond hozzátette: mostantól nem indulnak Nagy-Britanniából utasszállító repülőgépek az egyiptomi üdülőhelyre.

A brit kormány néhány órával korábban bejelentette, hogy a Sarm-es-Sejkből Nagy-Britanniába induló járatokat is „késlelteti” a repülőtér biztonsági helyzetének felülvizsgálata idejére.

Hammond szerint a Sarm-es-Sejkben tartózkodó briteket a brit kormány az egyiptomi hatóságokkal és a légitársaságokkal együttműködésben hazaszállítja.

Becslések szerint jelenleg hozzávetőleg kétezer brit turista tartózkodhat Sarm-es-Sejk térségében.

A brit külügyminiszter elnézést kért a brit turistáktól. Közölte: tudja azt is, hogy mindez „milyen óriási” hatással lesz az egyiptomi gazdaságra. Hozzátette ugyanakkor, hogy a brit kormány a brit állampolgárok biztonságát minden egyéb megfontolás elé helyezi, „érje ezért bármilyen kritika”.

Az első, igen éles kritika az egyiptomi külügyminiszter részéről érte a brit kormányt.

Kitekintő / MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »