Drágállja a Kaufland a magyar feliratokat

Elutasította a Kaufland áruházlánc szlovákiai képviselete a Fontos vagy! mozgalom arra vonatkozó kérését, hogy lássák el kétnyelvű, tehát a szlovák mellett magyar feliratokkal is komáromi üzletüket. Azt állítják, nincs erre igény, csak az olcsó árura. A Tesco már kétnyelvűsítette komáromi üzletét.

A Fontos vagy! mozgalom február elején szólította meg levélben a Kaufland áruházláncot, most Martin Gärtner, az áruházlánc reklámosztályának vezetője válaszolt levélben, melyben tételesen megindokolja, miért nem szükséges szerintük kétnyelvű feliratokkal ellátni a boltot.

A marketinges elsősorban arra hivatkozik, hogy a nyilvánossággal folytatott kommunikációjukban betartják az ország valamennyi törvényét, és a törvények számítanak számukra irányelvnek. Emlékeztet arra, hogy a múltban a cég saját akaratából kétnyelvűsített egyes feliratokat néhány üzletében, többek között Komáromban is.

Ám néhány évvel ezelőtt országszerte egységesítették a kommunikációt, államnyelven. Ennek fő oka Gärtner szerint az, hogy a cég stratégiája alapján a standard hipermarket kínálat és a diszkontárak „különleges elegyét” szeretné kínálni a vásárlóknak, márpedig ehhez a működési költségeket minél alacsonyabban kell tartani, ami egyrészt „befolyásolhatják az áraikat, másrészt pedig semmilyen előírásba nem ütköznek”. Az egységes, központilag irányított kommunikációs rendszer költségcsökkentő intézkedés, amely a kínált termékek alacsonyabb árában nyilvánul meg a cég szerint.

„Az Önök kérését jelenleg nem tudjuk teljesíteni” – írja Gärtner, majd ismét az alacsony árakra és költségcsökkentésre hivatkozik, amelyet a cég belső tartalékaiból próbál megoldani. Az egyéb példákra való hivatkozást (pl. komáromi Tesco) azzal hárítja el, hogy minden cég szabadon választja saját stratégiáját, és a Kaufland úgy véli, megtalálta saját célközönségét.

Végezetül a mozgalom megértését kéri, majd hozzáteszi, hogy „jelenlegi nyilvános kommunikációnk nem károsít meg semmilyen, Szlovákiában élő nemzetiségi kisebbséget és azok jogait”  – zárul a levél, amelyet Facebook-oldalán tett közzé a Fontos vagy! mozgalom.

A német központhoz fordulnak

A mozgalom interpretációja szerint a cég ezzel azt üzente, hogy az egynyelvűség nem sérti a szlovák törvényeket, a kétnyelvűség drága, a Kaufland azért olyan olcsó, mert csak egynyelvű, nem érdekli őket, mit csinál a konkurencia, ők maradnak az egynyelvűségnél, vásárlóikat egyébként nem is érdekli a kétnyelvűség, csak az alacsony árak, valamint azzal, hogy kizárólag szlovákul szólítják meg a vevőket, nem sértenek egyetlen Szlovákiában élő nemzetiséget sem.

Kitekintő / Bumm.sk

Friss hírek

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »
Volvo XC60 Recharge

Erős negyedévet zárt a Volvo

A kínai Geely többségi tulajdonában lévő Volvo Cars rekordszámú, 182.687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A tisztán elektromos autók aránya 21 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 18 százalékról.

Read More »