Muníció a terror ellen

A Boise városában székelő Integrity Ballistics LLC vállalat több, mint 10 év fejlesztés után olyan töltényt hoz forgalomba, mely nem halálos, mégis hatékony – jelentette a Foxnews.

A cég alapítóját, Joe Kolnikot, a 2001. szeptember 11-ei terrortámadások ösztönözték egy olyan speciális tölténytípus kifejlesztésére, ami sem a célpontoknak, sem a vétlen járókelőknek nem okoz komoly, vagy halálos sérüléseket. Az elsősorban rendvédelmi szerveknek szánt töltényből az elsütés pillanatában egy szintetikus golyó repül ki, mely becsapódáskor összelapul, így teszi ártalmatlanná a célpontot.

Kolnik lövedékének fő célcsoportja a járatokat kísérő fegyveres légi marsallok, akik munkájuk során biztosítják az amerikai légi utasok és személyzet biztonságát. Közülük az Egyesült Államokban átlagosan havonta 38,500-an teljesítenek szolgálatot légi járatokon. Kötelességük teljesítésében szabványos 9mm-es félautomata pisztolyuk, és egy gumibot segíti őket. Azonban a hagyományos töltények elsütése egy repülőn az egész gép biztonságát veszélyeztetheti. Így jön a képbe az Integrity Ballistics LLC új technológiája, a Burns töltény, mely becsapódás után nem hagy kárt a gép szerkezetében, mégis képes leszerelni egy terroristát.

„Sokkal biztonságosabb lesz a töltény mind az intézkedő személyre, mind a célpontra nézve. A termékünk pontosan azt csinálja, amire terveztük: megállítja és semlegesíti a veszélyforrást” – nyilatkozta a cég főigazgatója, Jim Greer.

A tölténygyártásra specializálódott vállalat terméke a tesztelési fázisban bizonyított. Míg a „kevésbé halálos” fegyverek kategóriáján osztozik a gumilövedékkel és a babzsáklövedékkel, addig laboratóriumi tesztek során bebizonyosodott, hogy kevesebb lágyszöveti károsodást okoz, mint az utóbbi két töltényfajta.

A vállalati vezető azt is elmondta, hogy már korábban 2012-ben megkapták az engedélyt az Alkohol- és Dohánytermékek, illetve Lőfegyverek Forgalmával Foglalkozó Irodától (Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms) a különleges töltény ipari gyártásához.A vállalat termékének piacra kerüléséért januártól marketing kampányba kezd a rendvédelmi ügynökségeknél, a fejvadászoknál és a börtönszektorban is.

Kár, hogy nem 20 évvel ezelőtt hajtották ezt végre. Ki tudja, talán még mindig állna a két torony, és Afganisztánt se lepték volna el a szabadság bombázói…

Varga-Tóth Tamás

Friss hírek