Vajdaság nem kapja meg a vasutat és a közutakat

Vajdaság a köztulajdonról szóló új törvény értelmében többet kap, mint amennyivel 1995-ben rendelkezett, de egészen bizonyos, hogy nem lesz a vajdasági vas- és közútvonalak, a posta és a Telekom tulajdonosa – ebben állapodott meg a tulajdonról szóló törvényt kidolgozó munkacsoport.

“Az egészen bizonyos, hogy Vajdaság többet fog kapni, mint amivel 1995-ben rendelkezett, de, legnagyobb sajnálatomra, kevesebbet, mint ami 1988-ban volt a tulajdonában. Remélem, hogy az előttünk álló időszakban módunk lesz összahangolni a többi vitás kérdést is, s teljesíteni tudjuk azt a határidőt, amit Mirko Cvetković kormányfőtől kaptunk, ez pedig azt jelenti, a nyári szünet előtt, vagyis az elkövetkező egy hónapban át tudjuk adni a törvénytervezetet”, hangsúlyozta a munkacsoport elnöke, Bojan Kostreš (LSV). Hozzátette, a munka 80 százaléka el van végezve.

“Ami a helyi önkormányzatok köztulajdonát illeti, teljes egészében egyetértettünk. Az egyetlen vitás dolog Vajdaság vagyona, s erre próbálunk valamilyen köztes megoldást találni”, nyilatkozta Kostreš a Pressnek. Mint mondta, Vajdaság tulajdona “súlyos politikai kérdés”, hiszen három éve várat magára a megoldás amiatt, mert nem tudnak politikai konszenzusra jutni.

A lap cikke szerint a tárgyalásokban a fennakadás a Vajdasági Szociáldemokrata Liga azon követelése miatt keletkezett, miszerint visszakövetelték a vas- ás közutak, a posta és a Telekom feletti illetékességet is. Jovica Đukić (DS), a munkacsoport tagja nemrégiben azt nyilatkozta, hogy az autóútnak és a közúti hálózatnak köztársasági illetékességben kell maradnia, mert ez a legcélszerűbb. “Nem parcellázhatjuk fel az autópályát, s nem nézhetjük azt, melyik út községi, melyik tartományi, s melyik az, amelyik a köztársaság illetékességébe tartozik”, magyarázta Đukić.

Milan Đukić (SPO), aki ugyancsak a munkacsoport tagja, azt hangsúlyozta, hogy elvben megegyeztek abban, hogy az 1995-ös állapot tarthatatlan, s minden hatósági szintnek meg kell kapnia a törvény alapján őt megillető tulajdont. Az illetékesség mellett azonban, véleménye szerint, elengedhetetlenül pontosítani kell a megszerzett illetékességek pénzelését is. “Mit ér az, ha pl. Vajdaság megkapja a vasutak feletti illetékességet, de nem kap pénzeszközöket a karbantartásukra? Ezért nélkülözhetetlen megalkotni a törvényt Vajdaság illetékességének pénzeléséről, s ezt a tulajdoni kérdés mentén kell elrendezni”, hangsúlyozta Đukić. Az SPO azért száll síkra, hogy a köztulajdonról szóló törvény tervezetének megalkotásakor vegyék figyelembe a vagyonvisszaszármaztatási törvényt is.

Kitekintő / Vajdaság Ma

Friss hírek

100 millió eurós bírságot kapott a Continental

Még mindig nem csengett le teljesen a Volkswagen-csoportot 2015-ben megrázó dízelbotrány. A Continental most - közel 9 évvel később - kapott egy 100 millió eurós bírságot, amiért nem akadályozta meg, hogy alkalmazottai részt vegyenek a dízel-kibocsátási csalásban.

Read More »

250 forint osztalékot fizet idén a Mol

A Mol mintegy 198 milliárd forint osztalék kifizetéséről döntött a 2023-as üzleti évre vonatkozóan. Az egy részvényre jutó alap osztalék mértéke 150 forint, ezen túl a részvényeseknek mintegy 100 forint körüli rendkívüli osztalékot is fizetnek.

Read More »