Megvették a befektetők a Tesla új álmait

A Tesla leleplezte elektromos hajtású nyerges vontatójának a prototípusát, és bemutatott egy négyüléses elektromos sportmodellt is, mely az első Tesla modell, a Roadster utódja lesz. 

A nyerges vontató 40 tonna rakománnyal 800 kilométert lesz képes megtenni egy feltöltéssel, a kamion gyártását 2019-ben tervezi megkezdeni a Tesla.  A nyerges vontató négy motorral rendelkezik és a Tesla ígérete szerint  egymillió mérföldet (1,6 millió kilométer) lesz képes meghibásodás nélkül megtenni.

A tehergépkocsi akkumulátorát 30 perc alatt lehet majd 640 kilométer megtételéhez elegendő kapacitásra feltölteni. A felmérések szerint az Egyesült Államokban a kamionok átlagosan 400 kilométert szoktak egy menetben megtenni.

Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója a tehergépjármű bemutatásakor nem adott meg irányárat a járműre, hangsúlyozta viszont, hogy fenntartási költségei versenyképesek lesznek a belsőégésű motorokkal szerelt kamionokéval. Egy mérföld megtétele a biztosítási, karbantartási és üzemanyagköltségeket is beleszámítva 1,26 dollárba kerül majd, szemben a dízel kamionok 1,51 dolláros mérföldenkénti költségével.

További költségcsökkentő tényezőként van tervbe véve az önvezető üzemmód vezető nélküli alkalmazása, ilyen esetben a Tesla kamionok szorosan egymást követve, szerelvényként haladnának és tényleges sofőr csak az első járműben lenne – ezzel a megoldással a mérföldenkénti költség 85 dollárcentre is leszorítható, ami még a vasúti szállításnál is kedvezőbb – mutatott rá Elon Musk.

A Tesla-kamion sofőrje a vezetőfülke közepén helyezkedik el, hogy ne kelljen a járműből külön változatokat készíteni jobb és baloldali forgalomhoz. A kamion rendelkezik a sávtartásra és automatikus fékezésre képes Autopilot rendszerrel.  A nyerges vontatóra a Tesla már vesz fel előrendelést ötezer dollár letét ellenében.

A négyüléses sportmodell bejelentése a kamionnal együtt nagy meglepetést okozott, mivel mindenki csak a nehéz tehergépjármű bemutatására számított. Az új sportkocsi 2020-ra kerül kereskedelmi forgalomba a tervek szerint.

A Tesla alapítója, Elon Musk beszél az új Tesla Roadster előtt 2017. november 16-án, Los Angelesben. EPA/TESLA HANDOUT

A Tesla alapítója, Elon Musk beszél az új Tesla Roadster előtt 2017. november 16-án, Los Angelesben. EPA/TESLA HANDOUT

A Tesla Roadster a legjobban gyorsuló sorozatban gyártott személygépkocsi lesz, mivel álló helyzetből 1,9 másodperc alatt éri el az óránként 60 mérföldes (95 km/h) sebességet. A kocsi hatótávja ezer kilométer lesz, legnagyobb sebessége pedig meghaladja a 250 mérföldet óránként (400 km/h). A Roadster alapára 200 ezer dollár lesz, előrendelést pedig 50 ezer dollár befizetésével lehet tenni.

A Roadster modell limitált kiadású, első 1000 darabját magasabb áron, 250.000 dollárért kívánják értékesíteni, ráadásul ezt az összeget teljes egészében, előre be is kell fizetni, így ez az összeg gyakorlatilag egy újabb, 250 millió dolláros forrásbevonást jelent a cégnek.

A Tesla működésének kezdete óta különböző forrásbevonásokból él (részvénykibocsátás, kötvénykibocsátás, előlegek), nyereséget még soha nem termelt. Ezen a tömegterméknek szánt Model 3 bevezetésével kívánnak változtatni, aminél viszont gyártási problémák léptek fel, így a modelből egyelőre csak pár száz darabot tudtak legyártani.

A Panasonic is ludas a Tesla Model 3 csúszásában

Nehezen fut fel a Tesla Model 3 gyártása

A Tesla Roadster közvetlen konkurenciát támaszt a szintén elektromos sportautó kifejlesztésén dolgozó klasszikus sportkocsi márkának, a Porsche-nek.

A befektetők alapvetően pozitívan fogadták a bejelentéseket, jelenleg 3% körüli pluszban van a részvények árfolyama, ugyanakkor néhány elemző felhívta rá a figyelmet, hogy amíg a Tesla folyamatosan tőkebevonásra szorul és nem tudja felpörgetni a gyártási folyamatokat, addig a tegnap bemutatott két modell inkább csak koncepcióautónak tekinthető.

Forrás: MTI / CNBC

Friss hírek

A kávéról kicsit másképp (x)

Hatékonysági és újrahasznosítási lázban ég a világ, miért éppen a kedvenc forró fekete italunk alapanyaga lenne híján az alternatív felhasználási ötletekből, miért éppen a benne rejlő lehetőségeket ne aknáznánk ki?

Read More »