Oroszország cáfolja Macron kampánystábjának vádjait

Határozottan visszautasította kedden a francia nyelven is működő két orosz állami médiaszerv, az RT és a Szputnyik a francia elnökválasztáson függetlenként induló Emmanuel Macron kampánystábjának vádjait, ez utóbbi ugyanis azt állította, hogy az említett orosz források szándékosan terjesztenek rágalmakat az elnökjelöltek közül legkevésbé oroszbarátnak számító centrista politikusról.

“Az RT kategorikusan visszautasít minden vádat, amely szerint a csatorna közreműködne hamis információk terjesztésében Emmanuel Macron személyét vagy pedig a francia elnökválasztást illetően” – olvasható az RT közleményében. A külföldre több nyelven is sugárzó orosz tévécsatornát, amely francia nyelvű internetes oldalt is működtet, megdöbbentette, hogy “ilyen megalapozatlan támadások indultak”.

Ezzel egy időben a szintén orosz állami tulajdonú, de francia változattal is rendelkező Szputnyik hírportál elítélte a szerinte “bizonyíték nélküli vádaskodást”.

  • A Kreml is elutasította a vádakat
Dmitrij Peszkov orosz elnöki szóvivő a napi sajtótájékoztatóján abszurdnak nevezte a vádakat, miszerint a Kreml az állami médián keresztül vagy kibertámadásokkal próbálja manipulálni a franciaországi elnökválasztást.

“Nem állt, és nem is áll szándékunkban más országok belügyeibe, különösen pedig választásokba beavatkozni” – mondta Peszkov, akinek állítása szerint nyilvánvaló, hogy Vlagyimir Putyin orosz elnök ellen bizonyos országokban hisztérikus kampányt folytatnak.

Kapcsolódó cikkeink:

Richard Ferrand, a centrista jelölt En Marche! (Indulás) nevű mozgalmának főtitkára a France2 francia közszolgálati televízióban hétfőn azt kérte a “legmagasabb szintű állami szervektől”, hogy szavatolják: egyetlen külföldi nagyhatalom sem fog beavatkozni a francia demokratikus életbe.

“Csak meg kell nézni a tényeket: két nagy média, az RT és a Szputnyik, amelyek az orosz állam tulajdonában vannak, naponta sugároznak és terjesztenek hamis híreket. Aztán a híreket átveszik, idézik, és azok rányomják bélyegüket a mi demokratikus életünkre” – fogalmazott a centrista politikus, aki szerint Vlagyimir Putyin orosz elnök meg akarja akadályozni, hogy Emmanuel Macronból francia elnök legyen.

Példaként említette azt a Szputnyik által terjesztett pletykát, miszerint Emmanuel Macron libanoni látogatásán az adófizetők pénzéből a francia nagykövetségen aludt. “Ez természetesen nem igaz. De a pletyka már terjed” – mondta Ferrand.

Arra is emlékeztetett, hogy az elmúlt hónapban 4 ezer támadás érte Macron mozgalmának honlapját, azok jelentős része Ukrajnából érkezett, miközben Julian Assange, a WikiLeaks szivárogtató oldal alapítója, aki Moszkvához közel állónak mondja magát, egy orosz lapban kijelentette, hogy “érdekes információi” vannak Macronról.

  • További cikkeink a témában:

Forrás: MTI/Reuters/APA

Felkapott hírek

Friss hírek

csehorszag

Csehországnak még mindig nincs kormánya

Nem kapott kedden bizalmat a cseh parlamenti alsóházban Andrej Babis kisebbségi kormánya. A hatályos szabályok szerint Csehországban három kormányalakítási kísérletre van lehetőség, az első kettőre az államfő, a harmadikra pedig a képviselőház elnöke ad megbízatást.

Read More »