Áprilisban már nőtt, de az év első négy hónapjában még elmaradt az egy évvel korábbi mögött a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kedden publikált havi jelentése alapján.
Áprilisban 925 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 1,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Márciusban még 0,2 százalékos volt az éves elmaradás, februárban 3,4 százalékos, januárban pedig 2,6 százalékos.
Az év első négy hónapjában 1,2 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban. Az első negyedévben 1,9 százalékos volt az elmaradás.
Az idei első négy hónapban az új akkumulátoros elektromos autók értékesítése 26,4 százalékkal, 558 ezerre nőtt. 2024 első négy hónapjában még 12,0 százalék volt a teljesen elektromos autók részaránya az összes forgalomba helyezésen belül.
Az EU négy legnagyobb piacából háromban erőteljes növekedés volt tapasztalható:
- Németországban 42,8 százalékos
- Belgiumban 31,3 százalékos és
- Hollandiában 6,4 százalékos.
Ezzel szemben Franciaországban 4,4 százalékkal csökkent az elektromos autók forgalomba helyezése az első négy hónapban, de áprilisban már ott is növekedés volt tapasztalható.
Hibrid-elektromos autót 1,285 milliót helyeztek forgalomba az EU-ban az idei első négy hónapban, ami éves bázison 20,8 százalékos számbeli növekedésnek, illetve 35,3 százalékos piaci részesedésnek felel meg, vagyis a hibrid-elektromos autó a legnépszerűbb kivitel az új forgalomba helyezésekben.
Érdemes hozzátenni, hogy az ACEA kategórizálása szerint ebbe a szegmensbe esnek a nem tölthető hibridek és a mild-hibridek is – utóbbiak a legtöbb esetben nem képesek elektromos üzemmódban közlekedni, az elektromotor csak a benzinmotor működését segíti.
Ebben a szegmensben a legnagyobb növekedés, 44,9 százalékos Franciaországban volt, Spanyolországban 35,8 százalékkal, Olaszországban 15,0 százalékkal, Németországban pedig 11,0 százalékkal több ilyen autót helyeztek forgalomba.
Az első négy hónapban 1,041 millió benzines autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 20,6 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban, a piaci részesedés így 28,6 százalékra csökkent 35,6 százalékról.
A dízel autók értékesítése éves bázison 26,4 százalékkal csökkent éves bázison, a piaci részesedés pedig 9,6 százalék lett.

Új személyautó-értékesítések megoszlása az EU-ban meghajtás szerint 2025 január-április időszakban. Forrás: ACEA
Forrás: MTI / ACEA