Kanadában már a cigarettákra is figyelmeztetést nyomtatnak

Kanada hamarosan a világ első olyan országa lesz, ahol a figyelmeztető címkéket már nem csak a dobozokra, hanem közvetlenül a cigarettákra is rányomtatják.

Az új csomagoláson minden egyes cigarettára figyelmeztető felirat kerül, például a következő mondatokkal:
„A cigaretta rákot okoz”
és
„Méreg minden slukkban”.

A rendelet augusztus 1-jén lép hatályba – közölte a kanadai egészségügyi hatóság.

Ez része annak a törekvésnek, hogy 2035-re 5% alá csökkentsék a dohányzást Kanadában.

https://www.instagram.com/p/Cs8sIoEuwHB/

„A világon elsőként címkézzük fel az egyes cigarettákat egészségügyi figyelmeztető üzenetekkel” – mondta Carolyn Bennett, Kanada mentális egészségért és függőségekért felelős minisztere. A lépés része annak a törekvésnek, hogy 2035-re 5% alá csökkentsék a dohányzást Kanadában.

Kanada 1989 óta írja elő a figyelmeztető címkék elhelyezését a cigarettás dobozokon, bár közel két évtizeddel lemaradt az Egyesült Királyság mögött, amely már 1971-ben figyelmeztető feliratokat nyomtatott.

Az Egyesült Államok volt az első ország a világon, amely előírta az egészségügyi figyelmeztetések feltüntetését a cigarettacsomagokon, az USA-ban 1965-ben fogadták el a cigaretta címkézéséről és reklámozásáról szóló szövetségi törvényt.

Forrás: BBC News / Instagram

 

Hozzászólások ()

Friss hírek

Szünetet tart a vámháború

Az Európai Unió felfüggesztette az amerikai kereskedelmi vámok elleni ellenintézkedéseket, hogy időt és teret engedjen a tárgyalásoknak, az intézkedés kedden lép érvénybe - jelentette be az Európai Bizottság hétfőn.

Read More »
bergsystem.hu

Milyen anyagból éri meg ablakot választani? (x)

Amikor az otthonteremtés során oda jutunk, hogy nyílászárókat kell választani – legyen szó akár új építésű ingatlanról, akár egy régi felújításáról –, akkor bizony számtalan szempontot figyelembe kell venni. A pénzügyi tartalékok ilyenkor mindig rohamtempóban fogynak, ugyanakkor ha van valami, amin szigorúan tilos spórolni, az a nyílászáró lesz.

Read More »