Világszerte 90 új légitársaság indul idén

Bár a koronavírus-járványnak még messze nincs vége, a megtépázott légi közlekedési szektor már a globális fellendülésre készül. Az Avalon Holdings repülőgépeket lízingelő cég szerint idén több mint 90 új szolgáltató jelenik meg a légi iparban –  túlnyomó részüknél már a finanszírozás is biztosított.

Észak-Amerika, Európa, Dél-Amerika, Afrika és Ázsia is új légitársaságokkal vág neki a következő évnek. Az új szolgáltatók egy része a járvány alatt becsődölt társaságok hamvaiból állt össze, mások csak korábbi beruházási terveiket halasztották el a járvány miatt és csak arra vártak, hogy enyhüljön a helyzet, de mindannyian abban reménykednek, hogy az utazások iránti kereslet hamarosan meredeken emelkedni fog. Az új belépők megpróbálják kihasználni azt, hogy jelenleg nyomott árakon juthatnak repülőgépekhez, könnyebben kaphatnak résidőket a repülőterektől, és akár a munkaerő-toborzás terén is könnyebb lehet a dolguk, mivel sok pilóta és légiutaskísérő került elbocsátásra az elmúlt egy évben.⁠⠀

https://www.instagram.com/p/COgC5Whg7iO/

Az Egyesült Államokban két új légitársaság indul, amelyek a nagyobb társaságok által nem repült útvonalakra kívánnak fókuszálni, az egyik közülük az Avelo Airlines, amely épp múlt héten indította el első menetrend szerinti járatát a hollywoodi Burbank Airportról a kaliforniai Santa Rosa felé, a másik pedig a Breeze Airways.⁠ Az Avelot a United Airlines korábbi pénzügyi igazgatója, Andrew Levy indította el, aki a fapados, olcsó jegyárakkal üzemelő modellben bízik és ennek megfelelően a kevésbé forgalmas repülőterek használatára helyezi a hangsúlyt, de a Breeze is ezen a vonalon terjeszkedne, nem a nagyok dolgába próbálnak beleszólni.

Globálisan már ennél bonyolultabb a helyzet, a járvány kitörése óta több mint 40 légitársaság jelentett csődöt vagy fejezte be működését. Európában például a Norwegian, a cseh CSA és a román Blue Air került bajba, közülük a Norwegian bár folytatni próbálja üzemelését, a tengerentúli járatok üzemeltetéséről végleg lemondott.

Az erre a célra szolgáló gépeinek átvételére azonban máris van egy új jelentkező, a Norse Atlantic Airways ott folytatná, ahol a Norwegian abbahagyta. Decembertől fapados járatokat terveznek indítani az Egyesült Államokba. Kérdés, hogy nekik sikerül-e nyereségessé tenni a működést vagy a Norwegian mintájára ők is belebuknak.

Forrás: WSJ

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »