Macron tényleg véghezviszi a francia vasúti reformot

Emmanuel Macron francia államfő kihirdette szerdán az állami vasúttársaság (SNCF) reformját előíró törvényt, amely ellen április eleje óta sztrájkkal tiltakoznak a szakszervezetek. A köztársasági elnök legitimnek nevezte a dolgozók aggodalmait, amelyekre szerinte a jövőben is válaszokkal kell szolgálni.

„Az új lap, amelyet ma kezdünk meg a vasúti rendszerben, nagyon fontos, teljes átalakítást jelent” – mondta Emmanuel Macron a parlament által június 14-én elfogadott törvény aláírását követően az Elysée-palotában.

„Az SNCF-nek mostantól megvan minden esélye arra, hogy sikeres legyen ebben az új világban, ahogy mindig is győzni tudott, s szembenézett a kihívásokkal az elmúlt nyolcvan évben” – hangsúlyozta a francia elnök. „Tudom, hogy a reform aggodalmakat váltott ki a vasutasok részéről, a franciák ezt meghallották. Szeretném nekik elmondani, hogy ezzel a munkával a legégetőbb aggodalmakra válaszoltunk és folytatjuk az ágazati és a vállalati egyeztetéseket” – tette hozzá.

Az elfogadott reform a költségcsökkentések mellett a 2020-tól meghirdetendő vasúti liberalizációra készíti fel az állami vasúttársaságot (SNCF), amikor a piac fokozatos megnyitása értelmében külföldi vasúttársaságok is működtethetnek vonatokat a francia TGV-k útvonalain. A kormány legfőbb célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Ez a változás 2020-tól lép életbe a vasúthoz belépő dolgozókra, a jelenlegi vasutasokat nem érinti.

Az államfő megerősítette, hogy az állam átvállalja az SNCF felhalmozott adósságának kétharmadát, mintegy 35 milliárd eurót, és a következő tíz évben napi 10 millió eurót ruház be a vasúti hálózat korszerűsítésére.

A vasúti szakszervezetek április 3-án kezdődött szakaszos sztrájkja – amelynek keretében a vasutasok minden öt napból kettőn tartottak munkabeszüntetést – csütörtökön ér véget. Szerdán a dolgozóknak már csak kevesebb mint kilenc százaléka sztrájkolt.

A radikális CGT és a Sud egész nyáron folytatni kívánják a sztrájkot, ők legközelebb július 6-án és 7-én tartanak munkabeszüntetést, a többi szakszervezet befejezi a tiltakozást.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »