F-35-ösökkel bővült a brit légierő

Megérkezett Nagy-Britanniába szerda este a brit királyi légierő (RAF) első négy F-35B típusú harci repülőgépe.

A lopakodó technológiájú gépek az amerikai tengerészgyalogság dél-karolinai támaszpontjáról szálltak fel, és útközben, az Atlanti-óceán felett az RAF egyik légi utántöltő repülőgépéről töltöttek újra, majd nyolcórás út után a kelet-angliai Norfolkban működő Marham RAF-támaszponton szálltak le.

Nagy-Britannia összesen 138 F-35-ös vásárlására vállalt kötelezettséget, és közülük 48-at megrendelt a gyártótól, a Lockheed Martin amerikai repülőgép- és hadiipari csoporttól. A vállalat tájékoztatása szerint az F-35B változat egy-egy példánya jelenleg 122 millió dollárba kerül.

A típus F-35A változatát a világon először Izrael alkalmazta éles bevetésen. Amikam Norkin vezérezredes, az izraeli légierő parancsnoka a múlt hónapban, egy katonai konferencián felfedte, hogy gépek két bevetésen is részt vettek, de azt nem részletezte, hogy hol. Tovább

Nagy-Britanniának évek óta most van először ismét olyan harci repülőgépe, amely képes függőleges irányú fel- és leszállásra, és amely repülőgép-hordozóról is bevethető.

A pénzügyi válság idején hatalmasra duzzadt költségvetési deficit leszorítását célzó takarékossági program jegyében 2010 óta kivonták a hadrendből és leszerelték királyi haditengerészet korábbi zászlóshajóját, az Ark Royal repülőgép-hordozót, több más hadihajóval és a hordozókról helyből felszállni képes Harrier harci gépekkel együtt.

Az Ark Royal leszerelése óta Nagy-Britanniának nincs repülőgép-hordozó kapacitása, és a Harrierek kivonása óta, az első F-35-ösök szerda esti megérkezéséig nem voltak helyből felszállni és függőlegesen leszállni képes harci repülőgépei sem.

Jelenleg két új repülőgép-hordozó van építés alatt, a Prince of Wales, valamint a Queen Elizabeth, és az F-35-ösöket majd ezekre telepítik.

A Queen Elizabeth hordozót II. Erzsébet királynő már négy éve hivatalosan felavatta a kelet-skóciai Rosyth hajógyárában, de a 70 méter széles, 280 méter hosszú, 65 ezer tonna vízkiszorítású hadihajó csak tavaly kezdte meg a tengeri próbaüzemelést, és várhatóan 2023-ra állhat hadrendbe. Ez a legnagyobb hadihajó, amelyet Nagy-Britanniában a brit királyi haditengerészet számára valaha is építettek. A még épülő Prince of Wales ugyanilyen méretű lesz. A két hajó gyártási költsége egyenként 3,1 milliárd font.

  • Korábban írtuk:

Forrás: MTI

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »