Szlovákiában az üzletek többsége tegnap kezdte meg hivatalosan a karácsony utáni kiárusításokat, a vásárlókat 30-tól 70 százalékig terjedő leárazásokkal próbálják a boltokba csalogatni.
Az akciók általában január első feléig tartanak, igaz, a valóban jó ár–érték arányú találatokért ajánlatos idejében startolni.
Azok, akik a karácsonyi ajándékvásárlást az ünnepek utánra halasztották – az akciós kínálatban bízva –, idén kivételesen jól járhatnak, állítják az elemzők. Ľubomír Drahovský, a Terno piackutató ügynökség elemzője szerint az idei kiárusítások során jóval több termék lesz leárazva, mint az előző években. Mindezt azzal magyarázza, hogy a boltok forgalma idén nem érte el a 2012-es szintet, ezért jóval több termék maradt raktáron. „Ezért feltételezem, hogy az üzletekben a megszokottnál sokkal több árut kínálnak majd a kiárusítások során” – mondta Drahovský.
Az eltúlzott, 70 százalékos árengedmény viszont szerinte nem más, mint egy klasszikus marketinghúzás. Célja, hogy az emberek legalább belépjenek az üzletbe. „Aki végignézné a felkínált árut, és összehasonlítaná az árengedményeket, nagyon gyorsan rájönne, hogy 70 százalékos akció csak elvétve akad” – állítja a szakértő. Az eladók ugyanis abban bíznak, hogy az őrülten magas árengedmények ígéretével becsalogatott emberek más, nem annyira olcsó terméket is megvesznek.
Kitekintő / Új Szó