Bukták a perüket a devizahitelesek

A Kúria tegnap döntött az OTP devizahitel pere kapcsán: nem semmis a hitelszerződés és az árfolyamrést nem kellett volna feltüntetni a költségek között, hiszen az ügyfél tudhatta, hogy az őt terheli. A szerződést azonban módosítani kell, hogy az árfolyamrés maximum 1% legyen (+/-0,5%), az OTP ugyanis korábban egyoldalúan növelte azt 2%-ra. A döntést pozitívan fogadta a piac, az OTP részvényei 4,4%-kal emelkedtek, amit a kedvező nemzetközi hangulat is támogatott.

Orbán Viktor ma reggel beszélt a kérdésről a Kossuth Rádióban, ahol a PSZÁF elnök levele mellett az igazságszolgáltatást is bírálta, amiért nem tud egyértelmű döntést hozni azügyben, hogy a devizahitelek hibás termékek voltak-e. Szerinte, ha igen, akkor meg kell vizsgálni a bankok és az állam felelősségét is. Hangsúlyozta, hogy nyugati országokban ennél kisebb ügyekben is az ügyfelek kárának megtérítésére kötelezik a szolgáltatókat.

A fentiek arra utalnak, hogy a kormány a választások előtt tervez még komolyabb lépést a devizahitelek terén. A legrosszabb szcenárió szerint az eredeti árfolyamon kellene újraszámolni a deviza alapú hiteleket. Ez az OTP-nek szélsőséges esetben mintegy 250 milliárd Ft veszteséget hozna, ami 900 Ft-ot tenne ki részvényenként. A tőkemegfelelési számai úgy is megfelelőek maradnának.

A bankrendszer többi tagja még ennél is súlyosabb károkat szenvedhet, kérdés, hogy a külföldi anyabankok ezúttal is biztosítják-e a veszteség fedezését adó tőkeemelést. A forint is jelentősen megbillenhet ez esetben, hiszen a bankoknak zárniuk kéne a short deviza – long forint típusú fedezeti ügyleteiket.

Horvátországban ehhez hasonló döntés született tegnap, az OTP is érintett az ügyben. A 28 milliárd Ft-nyi svájci frank alapú hitelein 8,5 milliárd Ft-ot (részvényenként 30 Ft) veszíthet a bank a horvát leányán keresztül, ám a hírre nem igazán reagált tegnap az OTP árfolyama.

Kitekintő / Equilor

Friss hírek

Leapmotor C10

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

Read More »
https://www.hidraulikaszakuzlet.hu/

Mire használják az o-gyűrűt? (x)

A hidraulikus rendszerekben a tömítések rendkívül fontos szerepet töltenek be, de a pneumatikus berendezésekben is jelen vannak ezek az “apró” alkatrészek. Többféle tömítés létezik, amelyek közül az egyik leghatékonyabb az o-gyűrű. A fő feladata szabályozni a gáz- és folyadékáramlást.

Read More »
gardamax.hu

Miért érdemes odafigyelni a mezőgazdasági gépek festésére? (x)

A mezőgazdasági gépek nem épp irodai környezetben dolgoznak. Nincs klíma, nincs árnyék – van viszont por, sár, napsütés, eső, hajnali pára és néha még egy kis üzemanyagfolt is. A traktorok, kaszák, boronák és társaik nap mint nap kemény munkát végeznek a természet szeszélyei között, és közben a mechanikai kopás mellett bizony a külsejük is megviseltté válik.

Read More »