Site icon Kitekintő.hu

A németeknél egyelőre nem fogynak a kínai autók

A ténylegesen kínai autómárkák továbbra is ritkaságszámba mennek Németországban a német dpa hírügynökség által a jövő héten kezdődő Auto Shanghai szakvásár alkalmából összeállított, a KBA szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal adataira támaszkodó elemzése alapján.

A KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) negyedéves leltára szerint a németországi 49,3 millió személygépkocsiból 70 046 kínai jármű közlekedett a német utakon a kínai márkák „szűk definíciója” szerint. A 70 ezer kínai autó 72 százaléka elektromos jármű, ezek azonban a német elektromosautó-állománynak mindössze 3 százalékát teszik ki.

A listát az MG Roewe vezeti 49 557 járművel, a Lynk & Co és a Great Wall Motor (GWM) valamivel több mint 6 ezer autóval követi, a BYD pedig mintegy 4,5 ezer autóval van jelen a német piacon. A Nio körülbelül 1700 járművet értékesített, további márkák, mint az Aiways, az Xpeng, a Leapmotor és a Maxus százas nagyságrendben vannak jelen.

Ha a kínai márkákat tágabb értelemben nézzük, beleértve a Volvo Cars-t és a szintén ide tartozó Polestar-t – melyek a kínai Geely csoporthoz tartoznak – valamint a Smartot, amely most a Mercedes-Benz és a Geely közös vállalkozása, akkor a számok a magas százezres nagyságrendben, vagy akár 1 millió körül is lehetnek.

A szűkebb értelemben vett kínai márkák többsége ugyanakkor csak nemrég lépett be a német piacra. Egy évvel ezelőtt az Xpeng és a Leapmotor még nem is szerepeltek a KBA statisztikáiban. A fennmaradó hét – már jelen lévő – márka pedig együttesen 2024. január 1-jén alig 57 ezres darabszámot tett ki.

A Leapmotor C10 tisztán elektromos és benzines-elektromos változatban is készül.

A kínai modellek száma tehát tavaly 12 500-zal nőtt, ami meglehetősen csekély növekedés. A kínai márkák az új regisztrációknak csak mintegy egy százalékát tették ki az utóbbi időben.

A kínai autógyártás felfutásának hátteréről és a Leapmotor európai megjelenéséről az alábbi hosszabb elemzésünkben olvashatnak:

Tényleg szerepet játszott a Covid a kínai autógyártás sikerében? 

Forrás: MTI

Exit mobile version