Kitekintő.hu

A BMW-t megviselik az autóipart érintő nehézségek

Szöul, 2018. augusztus 14. Biztonsági ellenõrzésre visszahívott BMW-k sorakoznak egy márkaszervizhez közeli óvoda udvarán Szöulban 2018. augusztus 14-én. A német jármûgyártó minõségellenõrzõ részlege egy hete jelentette be, hogy a BMW 106 ezer autót hív vissza világszerte a motorok sorozatos meghibásodása miatt, ami túlmelegedést és több esetben tüzet is okozott. (MTI/AP/Ahn Jung Dzsun)

A forgalom növekedése mellett a piaci várakozásokat meghaladó mértékben romlott a BMW AG eredménye a harmadik negyedévben, mégpedig az amerikai-kínai kereskedelmi ellentétek, az új emissziós mérési eljárás bevezetése és a visszahívási akciók költségei miatt.

A müncheni konszern, a szerdán közzétett beszámoló szerint a harmadik negyedévben 24,74 milliárd euró, az egy évvel korábbinál 4,7 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 1,75 milliárd euró adó előtti eredményt ért el, 26,8 százalékkal kisebbet a 2017 harmadik negyedévinél. A Reuters hírügynökség által megkérdezett szakértők átlagosan 1,795 milliárd euró adó előtti eredményt vártak.

A bevételarányos jövedelmezőség közel a felére, 8,6 százalékról 4,4 százalékra esett a negyedévben. A BMW harminc negyedéven át tartotta magát a bevételarányos jövedelmezőség 8-10 százalékos sávjában. A konszern nettó nyeresége az egy évvel korábbi 1,84 milliárd euróról 23,9 százalékkal, 1,41 milliárd euróra csökkent.

A BMW indoklása szerint az eredmény romlásához a nyersanyagköltségek növekedése és a devizaárfolyam-hatások mellett nagyban hozzájárult a jótállási költségekre elkülönített tartalék megemelése, valamint a nemzetközi kereskedelmi ellentétek elmélyülése is, ami keresleti fennakadásokat és megemelt importvámok formájában többletköltségeket okozott egyes piacokon.

A BMW a harmadik negyedévben 679 millió eurót különített el a visszahívási akciók várható költségeinek fedezésére. A gyártó nemrégiben jelentette be, hogy hűtőfolyadék-szivárgás által okozott gyulladásveszély miatt világszerte 1,6 millió autót hív vissza a szervizekbe ellenőrzésre.

Az új autók forgalomba helyezéséhez szükséges és a korábbinál szigorúbb emissziós mérési eljárás, a WLTP bevezetése 23,5 százalékkal vetette vissza az Európai Unió autópiaci forgalmát szeptemberben. A hivatalos mérőállomások szűkös kapacitása miatt több autógyárnál késedelmet szenvedett az új modellek forgalomba helyezésének engedélyezése. A BMW eladásait a konkurenseinél, a Volkswagen és a Daimler konszerneknél kevésbé érintette hátrányosan az új mérési eljárás bevezetése.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: MTI/dpa/APA/Reuters

Exit mobile version