Kitekintő.hu

Még karácsony előtt nyélbe ütik az autóipari gigafúziót

epa07960246 (FILE) - Signage of Italian-US car manufacturer FCA, Fiat Chrysler Automobiles, in Frankfurt am Main, Germany, 04 May 2018 (L) and PSA Group signage in Paris, France, 06 March 2017 (reissued 30 October 2019). Reports on 30 October 2019 state the European car manufacturers PSA Group and Fiat Chrysler Automobiles FCA are engaged is talks discussing a merger that would create a global automobile manufacturing giant valued at more than 44 billion euro. EPA/MAURITZ ANTIN / CHRISTOPHE PETIT TESSON

Még karácsony előtt aláírja a megállapodást a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportjának létrehozásáról a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) és a francia Peugeot (PSA) konszern.

A mindkét konszernnél a dolgozók tájékoztatására kiadott belső körlevél szerint a felek heteken belül, „még karácsony előtt” aláírják a kötelező érvényű fúziós előszerződést. A két autóipari csoport kilenc munkacsoportot állított fel az egyesülés tető alá hozásának előkészítésére. Ezeket Doung Ostermann, az FCA pénzügyi igazgatója és Olivier Bourges, a PSA stratégiai igazgatója vezeti.

A két konszern minden kutatási és fejlesztési erőforrását egyesíti a jövő kihívásainak kezelésére – fogalmaz Ostermann a körlevélben, Bourges pedig kiemeli, hogy az egyesülésre az autóipar gyökeres átalakulása közepette kerül sor, megnyitva így a lehetőséget mindkét konszern számra a globális méretű fejlődés előtt.

  • Előzmények:

John Elkann, a Fiat Chrysler elnöke már a múlt héten jelezte, hogy az egyesülésről még az idén megkötik a kötelező érvényű előszerződést. Leszögezte egyúttal, hogy nem tart az amerikai General Motors (GM) által a szakszervezetek állítólagos megvesztegetése miatt indított pertől.

Mint mondta, fennáll annak a gyanúja, hogy a GM csak az egyesülés megakadályozása céljából indított pert az amerikai-olasz konszern ellen. A fuzionált Fiat Chrysler és a PSA ugyanis megfosztaná a General Motorst a negyedik legnagyobb autógyártó rangjától a Volkswagen, a Toyota és a Renault-Nissan mögött.

Forrás: MTI/APA/Reuters

Exit mobile version