Site icon Kitekintő.hu

Bújtatott PR kampánnyal erősít az orosz kormány az elnökválasztás előtt

Néhány hónappal az elnökválasztás előtt az orosz kormány kampányt indított, amelynek célja az elmúlt évek eredményeinek hangsúlyozott előtérbe állítása. A Reuters hírügynökség rendelkezésére álló dokumentumokból az tűnik ki, hogy elsősorban az energiaágazat nagy vállalatait vonták be a PR-akcióba.

Az energetikai minisztérium által összeállított és 45 vállalatnak megküldött útmutatóban részletesen rögzítik, hogy milyen PR-anyagokra gondolnak: elsősorban az új munkahelyek teremtésére, a tudományos sikerekre és az új infrastrukturális beruházásokra kellene összpontosítani. Ezenkívül a rendezőelveket is rögzítik, hogy miként és mikor kellene a feldolgozott témákat közreadni.

„Az élet az emberek többsége számára oldottabbá, kényelmesebbé és vonzóbbá vált, de sok példa nem kerül be a médiumokba” – fogalmaznak az útmutatóban. Éppen ezért az lenne a feladat, hogy kreatív és gondos munkával kiválogassák az ilyen példákat és felajánlják a médiumoknak.

A segédanyagot az energetikai minisztérium a múlt hónapban küldte meg olyan vállalatoknak, mint amilyen a Rosznyefty, a Lukoil vagy a Novatek. Az elnökválasztást nem említik egyértelműen  a dokumentumokban. A cél, hogy pozitív hírek kerüljenek be a kommunikációs térbe. Az üzenetnek úgy kellene szólnia, hogy „az élet egyre jobb” és „milyen volt egykor és milyen ma”.

A dokumentumokon kívül a vállalatok PR-felelőseit is meghívták a minisztériumba, hogy megvitassák, miként tudnák a kormány kampányát támogatni. A tanácskozásra október 12-én került sor. A 45 vállalatból 17 állami, 28 pedig magáncég. A kezdeményezés Szergej Kirijenkótól az elnöki apparátus helyettes vezetőjétől származik. Sem Kirijenko szóvivője, sem az elnöki hivatal, de az energetikai minisztérium sem reagált az állásfoglalást szorgalmazó kérésre. Ugyancsak válasz nélkül maradt a 45 vállalat legnagyobbbjaihoz intézett megkeresés is.

  • Korábban írtuk:

Nincsenek arra vonatkozó jelek, hogy más ágazatok vállalatainak is küldtek volna ilyen iránymutatásokat. Nem világos, hogy a vállalatok tartják-e magukat az irányelvekhez. A Reuters nem tudta kideríteni, hogy korábbi választások előtt voltak-e hasonló PR-kampányok.

A PR-akció előirányzatai nagyon részletesek, s részben a szocialista propagandakampányokra emlékeztetnek. A „győzelmeket és a vívmányokat” kell kiemelni, olyan üzemekről szóló történetek kerestetnek, „amelyekről el lehet mondani, hogy az állam segített nekik kilábalni a válságból, modern berendezésekkel modern termelést megvalósítani és a térség embereinek munkát adni.” Kívánatos lenne megemlíteni a cégek által támogatott kulturális és sportrendezvényeket is.

A pozitív történetek egyik példájaként említik a nyugat-szibériai Jevgenyij Kozmin bányászt, kinek csapata júliusban szénfejtési rekordot állított fel. Mindez emlékeztet Alekszaj Sztahanov bányászra, aki 1935-ben a Donyec-medencében állítólag az előírt tervnek csaknem a tizenötszörösét teljesítette, s utána évekig az elkötelezett szocialista munkás mintaképe volt.

Forrás: MTI/APA/Reuters

Exit mobile version