Kitekintő.hu

Gyorsabb mozdonyokra vált a MÁV az InterCity vonalakon és Bécs felé

Siemens ES64 U2 V7 típusú mozdony már a MÁV-START arculatával. Forrás: MÁV-START

A folyamatosan növekvő utasforgalom jobb kiszolgálása érdekében 15 darab kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú mozdonyt bérel a MÁV-VOLÁN-csoport. A mozdonyok október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban.

Az új mozdonyok segítségével javítható a pontosság, stabilabbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés. A MÁV-START arculatára átalakított mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyből a MÁV-START flottájában 10, a GYSEV-nél 5 darab teljesít szolgálatot.

A Siemens EuroSprinter mozdonycsalád ES64U2 V7 típusú, 6 400 kW teljesítményű és kétáramrendszerű vontatójárművei rendelkeznek a nagysebességű közlekedés egyik legkorszerűbb vonatbefolyásoló rendszerével, az – ETCS járműfedélzeti berendezéssel.

A mozdonyok belföldön 160 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek majd, de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is. A MÁV-START így aktív szereplő maradhat a nemzetközi vonatok vontatása terén.

A bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett, V43-as típusú, 120 km/órás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, amely energiaköltség megtakarítást is eredményez. Azonkívül, hogy a villamosmozdonyok megfelelnek a MÁV-VOLÁN-csoport fenntarthatósági és modernizálási törekvéseinek, az ergonómia követelményeinek is eleget tesznek, a mozdonyvezetők kényelmes, biztonságos munkakörnyezetben teljesíthetik az akár több száz kilométeres szolgálataikat.

Forrás: MÁV-START

Exit mobile version