Kitekintő.hu

20 órás repülőutakat tervez a Quantas

Múlt héten szerdán a Qantas a korábbi Los Angeles-i megálló helyett az új-zélandi Aucklandben történő megállással indított járatot New York és Sydney között Boeing 787 Dreamlinerekkel. Az ausztrál légitársaság azonban még hosszabb útvonalakra összpontosít. A cél: nonstop járatok Sydneyből New Yorkba és Londonba. A direkt járatok körülbelül 20 órásak lehetnek.

„Nem kell levenni a csomagokat, nem kell átszállni, nincsenek lekésett csatlakozások” – mondta Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója a CNBC-nek a légitársaság új kabinjainak bemutatóján New Yorkban. A légitársaság becslése szerint az új útvonalak több mint három órával csökkenthetik az utazási időt a más repülőtereken megálló járatokhoz képest.

A Qantas azt tervezi, hogy az új, nonstop járatokat már 2025 végétől az Airbus A350-1000 típusú, ultranagy hatótávolságú repülőgépekkel üzemelteti. Ezeken 238 utas foglalhat majd helyet, ami jóval kevesebb, mint a repülőgépek standard változatai által befogadható több mint 350 utas. A Qantas azért korlátozta a fedélzeten tartózkodó személyek számát, hogy tágasabb ülőhelyeket alakítson ki, illetve így optimalizálják a súlyt a repülőgép maximális hatótávolságának kihasználásához. A légitársaság 12 darab ilyen speciális kialakítású gépet rendelt.

Forrás: Airbus Media Centre

„A Qantas az egyetlen légitársaság, amely ilyen távolságok megtételére készül, mert Ausztráliából olyan messze vagyunk mindenhonnan, hogy legalább 12 repülőgépet ki tudunk használni” – mondta Joyce.

A repülőgépek hat zárt, első osztályú lakosztállyal lesznek felszerelve, melyekben kétszemélyes asztal, dönthető ülések, 32 hüvelykes érintőképernyős televízió és egy 2 méteres fekvőhely található. Ezen túl 52, fekvő ággyal ellátott business-osztályú lakosztály és 40 prémium turista osztályú ülés is lesz, valamint 140 normál, turista osztályú ülés.

Forrás: CNBC

Exit mobile version