A helyi tisztviselők éppen a kaliforniai Ontario nemzetközi repülőtér és a 4 mérföldre lévő, ingázó vasútállomás közötti összeköttetés megvalósítását tervezték, amikor 2020 januárjában befutott Elon Musk cégének ajánlata, a tervezett beruházási költség töredékéért. Most 2022 vége van, és semmi nem történt. Ontario ráadásul csak egy példa a sok közül, a Boring Company mindenhonnan lelépett.
A tisztviselők a kaliforniai Ontario nemzetközi repülőtér és a 4 mérföldre lévő, ingázó vasútállomás közötti vasúti összeköttetés megvalósításának költségét 1-1,5 milliárd dollár közé becsülték, de Elon Musk Boring nevú vállalata felajánlotta, hogy mindössze 45 millió dollárért inkább egy földalatti alagutat építene, amelyen keresztül az utasok autonóm elektromos járművekkel közlekedhetnének oda-vissza.
A Boring azzal dicsekedett, hogy forradalmasította az alagútépítést, a San Bernardino Megyei Közlekedési Hatóságot pedig elkápráztatta az EV-gyártó Tesla milliárdos vezetőjével való együttműködés terve, ezért elvetették a hagyományos kisvasút tervét, és a futurisztikus alagutat választották.
Amikor azonban eljött az idő, hogy a partnerséget hivatalossá tegyék és munkához lássanak, a Boring maga is a föld alá merült – ahogyan Marylandben, Chicagóban és Los Angelesben is tette. A Boring a 2022. januári határidőig végül nem nyújtott be ajánlatot az Ontario projektre.
A jelenleg hat éves vállalat többször is azzal célozta meg a városok vezető testületeit, hogy „megoldja a lélekromboló forgalmat”, csakhogy aztán visszalépett, amikor szembesült a közinfrastruktúra építésének realitásaival.
A Wall Street Journal részletes riportja a vállalat terveit, vállalásait és eltűnéseit járja körbe, erősen ajánlott olvasmány…
Tovább olvasom →