● Emelkednek az európai részvénypiacok
● A DE30 újra a 14.575 pontos szintet támadja
● A Beiersdorf veszi át a Delivery Hero helyét a DAX indexben
A kedvező ázsiai zárás után az európai tőzsdék is erősödnek az új hét első napján, a főbb indexek 1% körüli pluszban nyitottak, majd tovább emelkedtek. A holland AEX (NED25) teljesít a legjobban a kontinensen, már 1,6%-os nyereséget mutat, az orosz részvényindexek viszont – egyedüliként – csökkennek. A kereskedőknek érdemes észben tartaniuk, hogy a likviditás ma szűkösebb lehet, mivel a norvég, svéd, svájci és magyar piacok ünnep miatt zárva tartanak.
Újra a 14.575 pontos ellenállási zóna áttörésével próbálkozik ma a DE30, a német index pénteken felpattant a rövidtávú trendvonalról, és folytatta emelkedő mozgását, mely ma is kitart. Jegyezzük meg, hogy a nagy fordított fej-váll alakzat még mindig él – az árfolyam nem érte el a 15.200 pontos célárat, de a 14.240 pontnál húzódó nyakvonal alá sem tért vissza, ami érvénytelenítené az alakzatot.
A 14.575 pontos szint áttörése így erős vételi jelzés lenne, amelyet követően az emelkedés begyorsulhat. Ilyen forgatókönyv esetén a februári lokális mélypontokkal jelzett 14.950 pontos zóna lehet a bikák következő célpontja.
Vállalati hírek
A Deutsche Boerse bejelentette a főbb német részvényindexek szerkezetének újabb átalakítását. A Beiersdorf (BEI.DE) a közepes kapitalizációjú cégeket tömörítő MDAX indexből átkerül a DAX indexbe, a foodpanda ételkiszállító anyacégének, a Delivery Hero-nak a (DHER.DE) helyére, utóbbi pedig ezentúl az MDAX indexben kap helyet. Az Encavis (ECV.DE) a kisebb tőzsdei cégeket tartalmazó SDAX-ból feljebb kerül az MDAXba, és átveszi a Hypoport (HYQ.DE) helyét. A változások 2022. június 20-án lépnek hatályba.
A Bloomberg riportja szerint a német pénzügyminisztérium hajlandó lenne megválni a Commerzbankban (CBK.DE) meglévő részesedésétől. Erre azonban csak akkor kerülhetne sor, ha a részvény árfolyama tovább emelkedne, és az új tulajdonos beleegyezne, hogy a bank székhelye továbbra is Németországban lenne, támogatva ezzel a német gazdaságot. Németország állítólag már meg is keresett több európai bankot az ötlettel, de az ügylet vélhetően csak az ukrán leányvállalat helyzetének rendezése után valósulhatna meg.
A Mercedes-Benz Group (MBG.DE) közel egymillió, 204 és 2015 között gyártott járművet kénytelen visszahívni a fékek lehetséges hibája miatt. A visszahívás az ML és GL széria sportváltozatait érinti, melyekből világszerte 993 ezer, Németországban 70 ezer darabot értékesített a gyártó.
Forrás: XTB