Kitekintő.hu

Jönnek a konkurensek, a norvég autópiacon már csak a hatodik a Tesla

Bár a norvég autópiac meglehetősen kicsi – az északi országot mindössze 5,4 millióan lakják – a kormányzati ösztönzőknek köszönhetően mintaként szolgál a globális autópiac elektromos átállására. A friss adatok alapján a májusban eladott autók 60,4%-a már elektromos volt.

Az eladási listát múlt hónapban a Ford Mustang Mach-e, a Mustang formavilága alapján épített elektromos crossover vezette 1384 eladott példánnyal, ami 10%-os piaci részesedésre volt elég, a második helyen Toyota RAV4 hibrid, a harmadikon pedig az elektromos Skoda Enyaq végzett.

Skoda Enyaq – kép forrása: Skoda Storyboard

Bár a Ford első helye annak is köszönhető, hogy az új modellnek ez volt az első teljes hónapja a kereskedésekben, így a korábban felhalmozódott rendeléseket a gyártó most egy-egy nagyobb ütemben tudja leszállítani, mindenképpen figyelemre méltó, hogy a 2019-es év norvég kedvence, a Tesla Model 3 idén májusban már csak a hatodik helyet tudta megszerezni, azaz két év alatt nagyon megerősödtek a konkurensek.

Az is látható trend, hogy az elektromos modellek egyre inkább terjednek, 2020 májusában még „csak” az eladások 43,1%-át adták az EV-k, 2020 egészére nézve ez az arány már 54% volt, idén májusban pedig 60% fölé ért ez a mutató. A dízelek ezzel ellentétesen, meredek zuhanást produkáltak az elmúlt tíz évben: 2011-ben még 75,7% volt a részarányuk a norvég autópiacon, ami 2020 végére 8,6%-ra zuhant.

2020-ban volt egyébként az első olyan év is, amikor a tisztán elektromos modellek aránya (54%) meghaladta a benzines, dízel és hibrid modellek összesített eladási számait. A fenti számokat tekintve nem is tűnik lehetetlennek a norvég kormány célkitűzése, miszerint 2025-re teljesen megszüntetnék a benzin- és dízelmotoros autók értékesítését.

  • Kapcsolódó cikkeink:

Forrás: Reuters / Kitekintő

Exit mobile version