Ismét rekordbevételt ért el az Alibaba kínai internetes kiskereskedelmi portál vasárnap a szinglik, azaz az egyedülállók napja alkalmából immár tizedik alkalommal tartott kiárusításon, de az éves összevetésű növekedési ütem minden eddiginél alacsonyabb volt.
Idén 213,5 milliárd jüanra, azaz 30,7 milliárd dollárra rúgott a forgalom értéke, szemben az egy évvel korábbi 168,2 milliárd jüan, azaz 25,6 milliárd dollárral. A jüanban számolt bevétel növekedési üteme a tavalyi 39 százalékról 27 százalékra esett vissza.
A Kínából és a világ minden más országából érkező megrendelések értéke már az éjfélt követő első 85 másodperc után elérte az egymilliárd dollárt, az első óra végén pedig a tízmilliárd dollárt.
Ezzel együtt az idei felemás eredmény – rekordmagas bevétel, rekordalacsony növekedési ütemmel párosulva – jól mutatja, hogy az Alibaba az eladások növekedésének lassuló ütemével küzd, miközben egyre mélyülnek a kereskedelmi feszültségek az Egyesült Államok és Kína között. A vállalat novemberben 4-6 százalékkal rontotta idei éves forgalmának előrejelzését, aminek következményeként tovább csökkent árfolyama a New York-i tőzsdén. Tavaly majdnem megduplázódott az árfolyam, idén viszont már 16 százalékkal csökkent – a mai nyitás után negyedórával 143,61 dolláron, 0,86 százalékos mínuszban állt az Alibaba árfolyama.
- Kapcsolódó cikkeink:
Forrás: MTI/Reuters