Site icon Kitekintő.hu

Lengyel előny a Kínáért folyó versenyben

Két hete indult az első közvetlen tehervonat, és már háromszorozzák a sűrűséget.

Két hete indult útnak az első tehervonat a nyugat-kínai Csengtuból a lengyelországi ipari központnak számító Łódz városába, az érdeklődés pedig máris akkora, hogy a heti egy helyett hetente három szerelvényt terveznek indítani. A vonatot üzemeltető Hatrans egyik vezetőjének elmondása szerint az első napoktól kezdve naponta több tucat érdeklődő, ajánlatkérő email érkezik, főleg lengyel cégektől.

Szemben a tengeri szállítás 45 napos időtartamával, a vonat mindössze két hét alatt teszi meg a távolságot, a szállítási költség körülbelül a légi alternatíva hatoda, arról nem is beszélve, hogy a legnagyobb kínai gyárak jelentős része nem is kikötők közelében működik. Jelenleg a vasúti szállítás csak egy irányban üzemel, ám már dolgoznak azon, hogy Lengyelországból is érkezzen áru Kína felé. A lépéstől elsősorban az élelmiszeripari export felfutását várják, míg Európa felé jelenleg főként elektronikai eszközök érkeznek az ázsiai óriástól.

Az üzemeltető közben már a Kína keleti partvidékén található Kuangtung tartomány vezetésével is tárgyalásokat kezdett a közvetlen összeköttetés kialakításáról. Łódz önkormányzata természetesen támogatja a projektet, hiszen a most is sok külföldi tőkét vonzó várost Lengyelország egyértelmű ipari központjává kívánják tenni, míg a kormány megvalósulni látja terveit, melyben Lengyelország elosztó központként, kulcsországként szerepel a meginduló kínai-európai szárazföldi kereskedelemben. Nem csak a lengyelek gondolkodnak „új selyemútban”, már az első szállítmányok jelentős része is nyugat felé haladt tovább, kihasználva a közös piac nyújtotta lehetőségeket.

Exit mobile version