Site icon Kitekintő.hu

Meghódítja a német piacot a kínai PC-óriás

Kína legnagyobb PC-gyártója, a Lenovo a héten bejelentette, hogy a Medion AG megvételével meg akarja kétszerezni németországi piaci részesedését – jelentette a China Daily. A Lenovo várakozásai szerint az összeolvadást követően a legnagyobb nyugat-európai számítógép-piacnak számító Németország harmadik legfőbb PC-cégévé válhat. A cég számításai alapján Németországban 14%-ra, míg Nyugat-Európa egészét tekintve 7,5%-ra nőhet piaci részesedése.

Jang Juan-csing (Yang Yuanqing), a Lenovo vezérigazgatója szerint mindez „egy jelentős lépés” a Lenovo részéről hosszú távú stratégiájának megvalósítására, amely mind a vállalat PC-részlegére, mind pedig az egyéb, a cég fejlődését illetően kulcsfontosságú új területek bővítésére nagy hatással lesz. A Lenovo ez év augusztusáig szeretné tető alá hozni a felvásárlást, melynek keretein belül a német cég 50–75%-át tervezi megszerezni. Tavaly a Medion 2,29 milliárd dolláros bevételt produkált, míg a Lenovo eredménye 21 milliárd dollár volt.

Az IDC kutatócég szerint a Lenovo hosszú ideje próbálja növelni nyugat-európai jelenlétének mértékét, korábban – az azóta a tajvani Acer által felvásárolt – Packard Bell megvételével is próbálkozott. Az egyik legismertebb kínai márkának számító Lenovo 2004-ben vette meg az IBM PC-üzletágát, amellyel akkor világszinten 8%-os piaci részesedést szerzett, ezt folyamatos terjeszkedéssel 2011 első negyedévére 9,9%-ra növelte. Idén januárban a japán NEC-vel indított közös vállalkozást a cég, a 175 millió dolláros befektetéssel a szigetországi piac 26%-át sikerült megszereznie.

Exit mobile version