Amikor Beyoncé rajongói elözönlötték Svédországot, nem csak zajt hoztak, hanem magasabb inflációt is. Ennek oka, hogy a „Beyhive” Stockholmba zarándoklása az énekesnő turnéja miatt az egekbe repítette a szállodai árakat az ország fővárosában – mondta Michael Grahn, a Danske Bank vezető közgazdásza a Financial Times-nak.
Az általa „Beyoncé-jelenségnek” nevezett momentum „nagyon ritka” hatással volt a svéd inflációra, amely májusban 0,2%-kal emelkedett. Az énekesnő május 10-én és 11-én két koncertet adott Svédországban. „Egyetlen eseményhez képest ez eléggé meglepő. Ilyet még nem láttunk korábban” – magyarázta a szakértő.
A svéd kormány adatai szerint az infláció májusban 9,7% volt, szemben az előző havi 10,5%-kal. Miközben azonban a fogyasztói árak mérséklődtek az országban, az áruk és szolgáltatások széles körének árai emelkedtek; a szállodai és éttermi árak például a svéd statisztikai hivatal szerint 3,3%-kal nőttek áprilisról májusra.
A Renaissance World Tour egyébként jó úton halad, hogy megszerezze minden idők legnagyobb bevételt hozó turnéjának címét. A Beyoncé új albumáról elnevezett fellépéssorozat hét év után a sztár első turnéja, a rajongók ezért tülekednek, hogy jegyeket szerezzenek.
Bár Beyoncé hatása egy egész ország inflációjára messze nem szokványos, nem ez az első eset, hogy egy énekesnő rajongótábora felhajtja a fogyasztói árakat – Taylor Swift Eras Tour turnéjának májusi fellépései alatt a nashville-i szállodákban az egy éjszakás tartózkodás ára majdnem megnégyszereződött.
Forrás: CBS News