Ha az volt a cél, hogy az emberek beszéljenek Izlandról, egy, az országot népszerűsítő új turisztikai videó több mint sikeres e tekintetben.
Az Inspired by Iceland, az izlandi turizmust célzó marketingkampány tegnap közzétett videója Mark Zuckerberg októberben megjelent videóját parodizálja ki, amelyben a vállalatvezér bejelentette a Facebook névváltoztatását.
Zuckerberg a videóban az úgynevezett metaverzumot is bemutatta, egy virtuális világot, ahol találkozik a fizikai és a digitális világ és amely „magával ragadó virtuális online élményt” nyújt majd a felhasználóknak. A tervek szerint a Facebook által gyártott VR-szemüvegekkel a felhasználók interakcióba léphetnek egymással akár egy játékban, akár a munkahelyükön.
Üdvözöljük az „Izlandverzumban”
Úgy tűnik, az izlandi turisztikai hatóságok úgy gondolják, hogy tudnak valami jobbat kínálni. Az új vírusvideóban egy Zuckerberg-hasonmás bemutatja a nézőknek az „Izlandverzumot”, az „idióta headsetek nélküli, továbbfejlesztett kiterjesztett valóságot”.
A videó felmagasztalja Izland „teljesen magával ragadó” élményeit, mint például valódi szikláit, valódi embereit és „a saját szemgolyóinkkal is látható eget”.
A legjobb az egészben, hogy az izlandi tisztviselők is támogatják a poénos kampányt.
„Az Izlandverzum a kormány, az ipar, a természet és a tudományos élet szakértőivel, illetve néhány vulkán közreműködésével épült fel” – mondta viccelődve Sigridur Dogg Gudmundsdottir, a Visit Iceland vezetője a videó kapcsán megjelent sajtóközleményben.
Az internet népe imádja a videót
A videóra adott reakciók túlnyomórészt pozitívak voltak, az emberek dicsérték az izlandi tisztviselők „olimpiai szintű trollkodását„, és sokan jelezték, hogy szeretnének ellátogatni Izlandverzumba.
Best verse yet!!! #Icelandverse impressively immersive and spatial! https://t.co/GjX2pXdgAU
— Marco DeMiroz (@marcodemiroz) November 12, 2021
Nem ez az első alkalom, hogy Izland a humorra támaszkodik, hogy felhívja a figyelmet az északi szigetországra. Az Inspired by Iceland korábbi videói viccesen magyarázzák, hogy például miért ne viseljünk farmert vagy magassarkú cipőt Izlandon. 2017-es, „A világ legnehezebb karaokedala” című videójukat pedig közel 14,5 millióan nézték meg a YouTube-on.
Forrás: CNBC / Instagram