Site icon Kitekintő.hu

Mennyit költenek a szlovákiai pártok a kampányra?

A Szabadság és Szolidaritás (SaS) és a Szlovák Kereszténydemokrata Unió – Demokrata Párt (SDKÚ) első óriásplakátjaival ugyan még félgőzzel, de megkezdődött a választási kampány Szlovákiában. Az igazi dömping csak az új évben várható, a pártok összköltségei pedig valószínűleg meghaladják majd a 7 millió eurót.

A várható kampánykiadásokról a Sme napilap készített összeállítást szerdán. A lap cikke szerint az előrehozott választások kampánytémái elsősorban a válság, a rossz szociális helyzet, a megszorítások és a bukás szélén álló euróövezet körül forognak majd, s a pártok valószínűleg mélyen a zsebükbe nyúlnak.

2010-ben a politikai pártok hivatalosan összesen 10 millió eurót költöttek a kampányra. A mostani kiadásokat még ugyan nem lehet pontosan megbecsülni, de több mint valószínű, hogy 7 millió eurónál magasabbak lesznek.

A Sme szerint a legmélyebben az SDKÚ nyúl majd a zsebébe. Kamil Homoľa, a párt választási stábjának vezetője 2 millió euró körüli kiadásokkal számol. 2010-ben a párt 3 milliót költött.

Az Irány-Szociáldemokrácia (Smer) másfél évvel ezelőtti kiadásai 2 milliót tettek ki. „Tekintettel arra, hogy a kampány rövidebb lesz, kevesebbet költünk majd” – mondta Marek Maďarič, az ellenzéki párt kampányfőnöke.

A koalíciós pártok közül a Kereszténydemokrata Mozgalom (KDH) ismét egymillió euró körüli összeggel számol az SaS Juraj Miškov kampányfőnök szerint 700-800 ezer eurót költ majd. Ez több, mint másfél évvel ezelőtt.

Solymos László, a Híd kampányának vezetője is magasabb kampányköltségekkel számol, mint 2010-ben. A részletekről valószínűleg a jövő héten döntenek majd.

A legtitokzatosabb a parlamenti pártok közül a Szlovák Nemzeti Párt  (SNS). Tavaly ők költötték a második legtöbb pénzt a kampányra, több mint 2,7 millió eurót. A rengeteg pénz azonban nem térült meg, csupán 5,07 százalékot szereztek, mellyel csak hajszállal ugorták meg a parlamenti küszöböt.

Ján Slota pártja a Sme kérdésére még durva becslést sem szeretett volna adni azzal kapcsolatban, mennyit költenek majd jövőre. Annyit azonban sikerült megtudni, hogy a kampányfőnök maga Ján Slota lesz.

A hivatalos kampánykiadások csak a választások előtti 30 nap kiadásait foglalják magukba. Az SDKÚ azonban már most körülbelül 700 óriásplakátot helyezett ki 1989 november 17-ével kapcsolatban. Az SaS megpróbál felzárkózni, hasonló témában már mintegy 200 plakátjuk látható szerte az országban.

A Sme értesülései szerint a pártok már a reklámfelületek aránylag nagy részét előre lefoglalták, elsősorban a nagyobb városokban, illetve a fő útvonalak mentén.

Exit mobile version