Kitekintő.hu

Észak-erdélyi autópálya: szinte teljesen leállt a munka

Miután finanszírozás hiányában leállt az észak-erdélyi autópálya építése, Koszovóba és Ománba költözteti át a sztrádaépítő amerikai cég, a Bechtel a mostanáig Tordaszentlászlón állomásozó munkagépeit. A híresztelést megerősítette tegnap a Krónika megkeresésére Bogdan Sgârcitu, a Bechtel kommunikációs igazgatója.

Mint elmondta, valóban külföldre szállítják a Romániában nem használt munkagépeket, azonban leszögezte, szó nincs arról, hogy valamennyi gépet elvinnék az országból. Hozzáfűzte: Romániában épp elég munkagép marad ahhoz, hogy bármikor újrakezdjék a munkálatokat.

Megállapodásra várnak

A lap kérdésére, hogy miért voltak kénytelenek szinte teljes mértékben leállni a munkával, Bogdan Sgârcitu elmondta: a román állam jelen pillanatban 114 millió euróval tartozik a sztrádaépítő cégnek, eddig semmilyen információt nem kaptak a kormánytól, hogy milyen ütemben törleszti az állam az adósságát. Megállapodás hiányában pedig kénytelenek voltak szinte teljesen leállítani a munkálatokat, a legtöbb munkást elbocsátották, jelenleg mindössze kétszáz munkavállalót foglalkoztatnak. „Nyitottak vagyunk a párbeszédre, amint lesz megállapodás a kormánnyal, folytatjuk az autópálya építését, ez azonban nem csak attól függ, hogy milyen ütemben törleszti adósságait az állam, hanem attól is, hogy hogyan kívánják finanszírozni a további munkálatokat” – szögezte le Bogdan Sgârcitu.

Az amerikai vállalat képviselője nem tudta pontosan megmondani, hogy hová viszik a Tordaszentlászlóról elszállított gépeket. A stiridecluj.ro román nyelvű internetes portál úgy tudja, hogy a munkagépek egy részét a Koszovót Albániával és Szerbiával összekötő autópálya építésénél használják, míg a többi gépet az ománi Muscat Nemzetközi Repülőtér új termináljának építésénél helyezik üzembe, a Bechtel ugyanis mindkét közbeszerzési eljárást megnyerte.

Exit mobile version