Az S&P Global Intelligence friss jelentése szerint a tradicionális amerikai televíziós szolgáltatók, közismertebb néven a kábeltévé társaságok bevételei a következő négy évben 33,6 milliárd dollárral csökkenhetnek, mivel a felhasználók sorozatosan mondják le előfizetéseiket.
Az előrejelzés szerint a műholdas és kábeltévés szolgáltatásokat kínáló cégek árbevétele az idei évi várható 91,1 milliárd dollárról 2025-re 65 milliárd dollárra csökkennek, mivel egyre több felhasználó választja a hagyományos tévézés helyett az olyan streaming szolgáltatókat, mint például a Netflix vagy a Hulu és a korábban tradicionális üzleti modellel rendelkező cégek is sikeresen nyitottak a streaming irányába, itt lehet megemlíteni a Disney Plus vagy az HBO Go és HBO Max szolgáltatásokat.
Az Egyesült Államokban „cord cutting-ként (ami lefordítva a kábel elvágását jelenti) emlegetett jelenség már nem új keletű, amit a Pew Research kutatócég elemzése is alátámaszt. Felmérésük szerint azoknak az amerikaiaknak a száma, akik kábeltévét vagy műholdas tévét néznek 24%-kal csökkent az elmúlt hat évben.
A használati szokások nem túl meglepő módon eltérő mértékben változtak az eges korcsoportokban, és ez sem a hagyományos szolgáltatóknak kedvez. A 18-29 közötti felnőttek körében az elmúlt hat évben 31% mondta fel kábeltévés előfizetését, míg ugyanez az arány a 65 év felettiek esetében mindössze 4% volt.
A trend tehát egyértelmű, a hagyományos telekom cégeknek, a kábeltévés és műholdas műsorszóróknak új módszert kell találniuk a fogyasztók megtartására és az elköteleződés növelésére, mert különben csak a lassú kivéreztetés vár rájuk.
A teljes cikk angol nyelven a Capital.com oldalán olvasható.
A regisztrációs felület ide kattintva érhető el.