Site icon Kitekintő.hu

Eltűnnek a pultokról a szlovákiai élelmiszerek

A Gfk piackutatása megállapította, hogy több terméket illetően is eltűnnek a szlovákiai áruházláncok pultjairól a helyi gyártású élelmiszerek. Például az ásványvizek, a csokoládémentes édességek és a szalámik terén érezhető a visszaesés.

A tavalyi évhez képest például 15 százalékponttal, 59 százalékra esett vissza a hazai gyártmányú ásványvizek aránya az összes kínált ásványvízfajta közül. Az édességek terén kilenc százalékos a visszaesés – 17 százalékra, míg a szalámik szintén kilenc százalékkal estek vissza, 40 százalékra.

Emellett kevesebb a szlovákiai eredetű konzerv, a csokoládétartalmú édesség és az üdítőital is. „Ha összehasonlítjuk a helyzetet 2011-el, néhány élelmiszerfajtánál nagyon jelentős a változás, az édességeknél két év alatt 20 százalékos a visszaesés” – fejtette ki Daniel Poturnay, a termelők érdekvédelmi szövetségének munkatársa. Elmondása szerint csak az utóbbi évben nyolc élelmiszeripari üzem zárt be Szlovákiában, melyek összesen 630 személyt alkalmaztak.

A hazai termékek aránya a COOP Jednota üzleteiben a legnagyobb – 64 százalékos, majd 57 százalékkal a CBA következik. A Lidl sereghajtónak számít, mindössze 18 százalékos hazai termékaránnyal – mutatott rá a Gfk. A legtöbb hazai eredetű élelmiszert a kisboltokban árulják (61 százalék), a legrosszabbul a diszkontáruházak állnak (30 százalék).

Exit mobile version