Újvidék: inkább a börtön, mint a közmunka

Akik nem tudják kifizetni a rájuk kiszabott büntetés összegét, azoknak 1000 dinár pénzbírságért egy napot kell eltölteniük a börtönben, vagy két órát közmunkával. Az elmúlt évben 200 újvidéki polgár választotta inkább a 24 órán át tartó fogságot, mint a két óra közmunkát – írja a Blic.

A polgárok többféle közmunka közül is választhatnak, de senki sem élt ezzel a lehetőséggel, állítják a Szabálysértési Bíróság illetékesei.

Milan Marković a közlekedési szabálysértésért kiszabott 6000 dináros büntetését az újvidéki Klisa városrészen található börtönben ülte le.

„Életemben először mentem börtönbe. Őszintén szólva el sem gondolkodtam azon, hogy a közmunkát válasszam. Ma már másként döntenék. Az első nap után rájöttem, hogy a fogság nem vakáció, mint ahogy én azt elképzeltem. Kölcsönt kértem, hogy kifizessem a bírságot hogy mielőbb kiszabaduljak‟, mondta Marković.

Kamenko V. Kozarski, a Szabálysértési Bíróság elnöke megerősítette: az emberek egyetlen börtönben töltött nap után megbánják, hogy a fogságot választották, de előtte hallani sem akarnak a közmunkáról.

„Inkább a lakosok tudatosságáról és kényelmességéről van szó, mint az anyagi helyzetükről. Az emberek azt gondolják, hogy a közmunka megalázó, és az ismerőseik látják majd őket. Arról azonban nem a bíróság dönt, hogy a szabálysértő hol tölti le a büntetést, hanem az illetékes ügynökség”, mondta Kozarski.

Az állam számára nagyobb megterhelést jelent, ha a polgárok a börtönt választják, mert az intézmény számára ez napi szinten több mint 1000 dinár kiadást jelent.

Nemanja Delić szociológus szerint ez mind az értékrendszerünk szétesésének következménye, hiszen a világon mindenhol normális a közmunka, nálunk azonban nagy szégyennek számít. Ahelyett, hogy szégyellnénk a lopást, mi szégyelljük a tisztes munkát, mondta Delić, és hozzátette, hogy az államnak a közmunkát népszerűsítő kampányt kellene szerveznie.

Kitekintő / Vajma.info

Felkapott hírek

Friss hírek

Történelmi átalakuláson megy keresztül a Volkswagen

Az 1937-ben alapított Volkswagen története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. A belső égésű motorral szerelt utolsó VW-modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás