Erről tárgyalt Fico Moszkvában

A szlovák kormányfő a győzelem napi ünnepségen találkozott a szintén az orosz fővárosban tartózkodó Miloš Zeman cseh elnökkel is. Zeman és Fico találkozója abban az időben zajlott, amikor a Vörös téren a katonai díszszemlét tartották, írja az Új Szó. A két politikus ezen nem vett részt Oroszországnak az ukrajnai konfliktusban játszott szerepe miatt. Zeman szóvivője azt mondta, a cseh államfő a televízióban nézte a katonai parádét, Fico szóvivője szerint a cseh elnök és a szlovák kormányfő a Kremlben tárgyalt egy jövőbeni közös projektről, melynek lényege a Vág és a Morva folyók összekötése. Fico szerint a cseh államfő régi terve, hogy a Vág folyót összekösse a Morvával – Fico azt mondta, a projekt megvalósítása szóba kerül a holnapra tervezett cseh–szlovák kormánytalálkozón is. Az évek óta dédelgetett Duna–Odera–Elba projekt részeként kötnék össze a Vágot is a Morva folyóval. Azonban míg az elsőként felsorolt három folyó vízbőségénél fogva valóban hajózható, addig a Morva a másodpercenkénti 120 köbméteres vízhozamával ezt nem teszi lehetővé. A Vág 190 köbméteres vízhozama az alsó szakaszon elvileg már megengedi a hajózást, azonban a nagymarosi vízlépcső hiányában túl nagy a vízszint ingadozása, ezért mindössze a Komárom és Szered közötti 75 km-es szakasz alkalmas időszakos vízi közlekedésre, de ez sincs kihasználva. A Vág rácsatlakoztatása az Oderára (a Morva folyóról eddig nem is volt szó) rendkívül problematikus, mivel még a jablunkovi völgyszorosnál is a Morva-sziléziai Beszkidek miatt legalább 470 méter tengerszint feletti magasságot kellene áthidalni, ami zsilipeléses technológiával is halatlanul költséges vállalkozás. Arról nem is szólva, hogy a Vágra tervezett számos vízlépcső és duzzasztó a folyó élővilágát is negatívan befolyásolhatja. (TASR, só)

Kitekintő / Új Szó

Felkapott hírek

Friss hírek

Történelmi átalakuláson megy keresztül a Volkswagen

Az 1937-ben alapított Volkswagen története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. A belső égésű motorral szerelt utolsó VW-modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás