Ficó pártja a legnépszerűbb

Magasan a legnépszerűbb párt a Robert Fico vezette Smer Szlovákiában. A Focus legfrissebb felméréséből kiderül, ha most lennének választások, csupán három mandátum hiányozna ahhoz, hogy többségük legyen a parlamentben.

A Focus ügynökség február 1. és 8. között készült közvélemény-kutatása szerint a választók 43,2 százaléka szavazna a Smerre. A második legnépszerűbb párt a Szlovák Kereszténydemokrata Unió – Demokrata Párt (SDKÚ) 15,2 százalékkal, míg a harmadik a Kereszténydemokrata Mozgalom (KDH) 10,2 százalékkal. A választásokhoz mérten rosszabb eredményt érne el, de bekerülne a parlamentbe a Szabadság és Szolidaritás (SaS – 9,1 százalék), és a Híd (6 százalék), de a Szlovák Nemzeti Párt (SNS) is éppen becsúszna 5,4 százalékkal.

A Magyar Koalíció Pártja (MKP) jobb eredményt érne el, mint a parlamenti választásokon: 4,6 százalékot. Azonban ez sem lenne elég a parlamenti küszöb átlépéséhez. A Néppárt – Demokratikus Szlovákiáért Mozgalom (HZDS) ennél is rosszabbul áll a Focus szerint, csupán a megkérdezettek 2,2 százaléka támogatja. Szlovákia Kommunista Pártja (KSS) 2 százalékot szerezne.

A Smernek egy ilyen választási eredmény 73 képviselői mandátumot biztosítana, ezáltal csupán három szavazatra lenne szükségük ahhoz, hogy kormányt alakítsanak. Az SDKÚ 26, a KDH 17, az SaS 15, a Híd 10, az SNS pedig 9 képviselői helyet szerezne. A felmérés szerint tehát egy Smer-SNS koalíció is nyugodtan kormányozhatna.

Az emberek a következő kérdésre válaszoltak: “Képzelje el, hogy most tartanák a parlamenti választásokat, és az alábbi pártok indulnának. Mely pártra szavazna?” A megkérdezettek 19,3 százaléka felelte azt, hogy nem menne választani, 12,9 százalék pedig azt válaszolta, nem tudja, illetve nem kívánja elárulni. A fennmaradó 67,8 százaléknyi potenciális választó válaszainak feldolgozásával készült a kutatás.

Kitekintő / Bumm.sk

Felkapott hírek

Friss hírek

Történelmi átalakuláson megy keresztül a Volkswagen

Az 1937-ben alapított Volkswagen története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. A belső égésű motorral szerelt utolsó VW-modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás