Fokozódó orosz határsértések: Svédország és Észtország idegesek

A NATO sikeresen feltartóztatott egy orosz kémrepülőt a Balti-tenger felett, jelentette a szervezet kedden. A gép Észtország légterébe hatolt be, akik eddig már öt határsértést jelentettek be, mindegyiket egy az ország legészakibb, lakatlan szigete, Vaindloo felől. Tallin bekérette az orosz nagykövetet, azonban Moszkva azt állítja, hogy ez csak egy gyakorlógép volt és nem sértették meg az észt légteret.

Mindeközben hétfőn egy másik, Iljusin-kémrepülő is felkeltette a NATO figyelmét, amikor a Baltikum felett átrepült, azonban ez nem sértett ténylegesen NATO-légteret. Ezt a dánok jelentették, amikor a gép elérte Dánia határát. Úgy látták, hogy a gép Svédország felé vette az irányt.

Egyelőre nem lehet tudni, hogy vajon ezek az esetek összefüggésben vannak-e azzal, hogy Svédországban mozgósították a haditengerészetet és hajtóvadászatot indított egy orosznak vélt tengeralattjáró után, amit Stockholm partjaitól nem messze láttak. Annyi azonban bizonyos, hogy az Iljusin típusú repülők ideálisak tengeralattjáró-vadászatra, valamint lehallgatásra és a kommunikációs csatornák zavarására.

Ugyan nincsenek hivatalos információk arról, hogy melyik államhoz tartozhat a tengeralattjáró, a legtöbben bizonyosnak veszik, hogy orosz felségjelzés alatt hajózhatott. Moszkva tagadja, hogy az ő hajója lenne, ehelyett azt állítja, hogy egy holland hajó lehetett, noha Hollandia tagadja ennek lehetőségét. Mindenesetre az ügy ahhoz vezetett, hogy a svéd hadsereget készültségbe állították, ugyanis Svédország nem tagja a NATO-nak, így az ő határait némileg kockázatmentesebben sértheti meg Oroszország.

 Az orosz agresszió növekedését mutatja, hogy a tavalyi év óta megháromszorozódtak az oroszok által elkövetett légi határtérségek. Ezeknek a célpontjai a legtöbbször a Balti és a Skandináv államok voltak.

Varga Zsófia

Felkapott hírek

Friss hírek

Történelmi átalakuláson megy keresztül a Volkswagen

Az 1937-ben alapított Volkswagen története legnagyobb szabású átalakulásán megy keresztül. A belső égésű motorral szerelt utolsó VW-modell a 2030-as évek elején kerülhet piacra, és nagyjából 2040-ig értékesítik majd. Így tízéves átlagos élettartamot feltételezve 2050 körül tűnhetnek el végleg a hagyományos Volkswagenek az utakról.

Read More »

A honlap további használatához kérjük fogadja el a sütik használatát. További információt adatvédelmi tájékoztatónkban és a sütik kezelésére vonatkozó tájékoztatónkban talál.

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás